Wszystkie artykuły » ArtykułyPage 12

Co zrobić, gdy ktoś złamie prawa autorskie?

Post Image

Prawa do utworów, czyli prawa autorskie, mogą mieć charakter osobisty lub majątkowy. Te pierwsze są prawami niezbywalnymi i nie podlegają zrzeczeniu się, w związku z czym ich istnienie nie jest ograniczone czasowo. Opisać je można jako więź autora z utworem. Ich naruszenie może odbyć się poprzez wprowadzenie do dzieła nowych elementów, wycinanie jego fragmentów, nadanie […]

Czytaj dalej...

Jak prowadzić marketing szeptany?

Post Image

Ogromna większość konsumentów przed zakupem nowego produktu sprawdza opinie o nim w internecie. Podobnie rzecz się ma w przypadku wyboru lekarza, restauracji czy biura podróży. Usługi przetestowane i pozytywnie ocenione przez użytkowników automatycznie zyskują nasze zaufanie.

Czytaj dalej...

Co to jest MySQL?

MySQL jest systemem zarządzania relacyjnymi bazami danych opartym na licencji wolnego oprogramowania. Obecnie projekt MySQL rozwijany jest przez amerykańską firmę Oracle. Wcześniejszymi twórcami systemu były firmy MYSQL AB oraz Sun Microsystems. W czasie przejęcia projektu przez Oracle powstała alternatywna wersja systemu – Maria DB, oparta na licencji GPL, oparta na tym samym kodzie źródłowym.

Czytaj dalej...

Co to jest SWL (System Wymiany Linków)?

System wymiany linków lub program wymiany linków jest automatycznym systemem, którego zadaniem jest pozycjonowanie stron internetowych. Systemy wymiany linków są platformami zapewniającymi możliwość publikowania linków ze ściśle zdefiniowaną postacią na witrynach wszystkich uczestników systemu. Celem tych działań jest zwiększenie ilości odnośników i podniesienie strony w rankingu wyników wyszukiwania. Większość wyszukiwarek internetowych jest negatywnie nastawiona do […]

Czytaj dalej...

Optymalizacja strony internetowej – podstawowe działania

Post Image

Optymalizacja stron WWW jest pojęciem bardzo rozległym. W ogólnym znaczeniu obejmuje ona zakres działań i metod dążących do wyznaczenia najlepszych rozwiązań z punktu widzenia określonych zagadnień, takich jak szybkość, wydajność, dostępność witryny. Cel ten może być osiągnięty poprzez dostosowanie treści strony internetowej oraz jej kodu pod określonym kątem.

Czytaj dalej...

Co to jest serwer dedykowany?

Serwer dedykowany (wydzielony) jest osobnym komputerem, który pełni rolę serwera wyłącznie dla jednego, konkretnego usługobiorcy. Serwer udostępnia zasoby innym komputerom oraz może pośredniczyć w przekazywaniu danych.

Czytaj dalej...

Co to jest SEM?

SEM, czyli Search Engine Marketing jest specyficzną formą marketingu, operującą w ramach wyszukiwarek internetowych. Search Engine Marketing odbywa się na ogół poprzez działania promocyjne, takie jak zamieszczanie linków sponsorowanych, a w szczególności reklam kontekstowych, dopasowanych treścią do przeglądanych przez użytkownika strona, a także poprzez pozycjonowanie oraz optymalizację stron WWW. Działania te mają na celu uzyskanie […]

Czytaj dalej...

Odpowiedzialność właściciela strony za publikowane treści

Post Image

Każdy właściciel lub administrator serwisu internetowego ma możliwość, a nawet obowiązek kontrolowania treści umieszczanych na jego stronie. Nie mogą one naruszać praw innych osób, nawoływać do nienawiści, przemocy, być sprzeczne z ogólnie przyjętymi zasadami współżycia społecznego itp. Szczegółowe instrukcje dotyczące treści, które można na stronie umieszczać zawierają zazwyczaj ich regulaminy. Powszechnym zapisem jest w nich […]

Czytaj dalej...

Co to jest marketing wirusowy?

Post Image

Określenie „marketing wirusowy” (viral marketing) zostało użyte po raz pierwszy w 1997 roku w odniesieniu do kampanii reklamowej usługi Hotmail, w wyniku której, w ciągu półtora roku konto pocztowe na hotmail.com założyło 12 milionów użytkowników.

Czytaj dalej...

Co to jest social media marketing?

Social Media Marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych jest działaniem, które opiera się na pośredniej promocji strony internetowej, danego produktu bądź wybranej marki czy usługi w internecie. Idea marketingu społecznościowego polega na budowaniu i oddziaływaniu na społeczność, która skupiona jest wokół danej firmy lub marki oraz zdobywaniu i generowaniu ruchu internetowego za pomocą serwisów społecznościowych.

Czytaj dalej...