Dlaczego strona jest odrzucana z AdSense?
- 17
- maj
Google AdSense to kolejna z usług internetowego giganta, która ma ułatwić życie użytkownikom sieci. Za jej pomocą na stronach internetowych wyświetlają się reklamy oraz bannery, a właściciele serwisów mogą na tym dodatkowo zarabiać.
Jest to serwis reklamowy, za pośrednictwem którego na wybranych witrynach wyświetlają się reklamy – tekstowe, bannery czy reklamy video. Google jako administrator tego systemu, ma prawo zablokować stronę, nie podając przy tym konkretnego uzasadnienia, a tłumacząc się np. „ochroną zaawansowanego systemu wykrywania”.
Jednakże istnieją bardzo sprecyzowane przyczyny, które mogą wpływać na odrzucenie strony, a które wynikają z regulaminu serwisu. Należą do nich:
- nieprawidłowe kliknięcia i wyświetlenia – zgodnie z regulaminem wydawcy nie mogą klikać własnych reklam, nie mogą również w sztuczny sposób wpływać na zwiększenie klikalności, np. poprzez stosowanie narzędzi do automatycznego wyświetlania,
- namawianie innych do klikania – czyli zachęcanie do wyświetlania i klikania reklam, często oferując przy tym nagrodę lub wynagrodzenie, stosowanie podstępu i namawianie do klikania pod fałszywym pretekstem zbierania pieniędzy na szczytny cel; zabrania się również stosowania jakichkolwiek form zachęcania do klikania, np. umieszczania strzałek nakierowujących na reklamę, ujednolicenia wyglądu reklamy i witryny, tak by nie można ich było odróżnić, umieszczania wprowadzających w błąd etykiet nad reklamami, zachęcających do klikania haseł, umieszczania reklamy w takim miejscu, że przeglądanie witryny bez kliknięcia w nią nie jest możliwe,
- umieszczenie kodu AdSense na stronie, na której zawartość nie jest zgodna z zasadami polityki treści Google – np. na stronach o treściach przeznaczonych dla dorosłych, zawierających treści rasistowskie, w jakikolwiek sposób naruszające prawa mniejszości, treści ogólnie uważane za obraźliwe, wulgarne, zawierające złośliwe oprogramowanie, związane ze sprzedażą alkoholu, broni, tytoniu, leków na receptę itd.,
- umieszczenie reklamy na stronie wprowadzającej użytkowników w błąd – zawierającej automatyczne przekierowanie, wyłudzającej informacje, posiadającej fałszywe komunikaty mające ukryć rzeczywistą treść reklamową,
- sprzedawanie lub promowanie podrobionych produktów,
- umieszczanie reklam na stronach zawierających treści chronione prawem autorskim, jeśli wydawca nie posiada praw do tych treści.
Jeżeli Google AdSense odrzuca Twoją stronę i nie wiesz, co jest tego przyczyną, skorzystaj z usług specjalisty SEO.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?