Słownik webmastera

Google Direct Answers – co to jest?

Post Image

Czy może być coś lepszego niż pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania? Zdecydowanie. O wiele bardziej pożądanym celem jest osiągnięcie tak zwanej pozycji zerowej. Najprościej ujmując, jest to bezpośrednia odpowiedź na zadane mechanizmom wyszukiwarki pytanie. Sprawdźmy, jak osiągnąć taki efekt, z jakimi konkretnie korzyściami się to wiąże i czy istnieją jakieś minusy.

Czytaj dalej...

Plan contentowy

Post Image

Już wszyscy, nawet nie będący specjalistami od marketingu, wiedzą, że “content is king”. Wartościowe treści bardzo mocno oddziałują na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Co istotne – wpływ ten nie maleje, ale rośnie. Patrząc na to, jakie tendencje dominują w rozwoju algorytmów wyszukiwarek, można się spodziewać, że znaczenie contentu będzie nadal rosło. Dlatego warto wiedzieć, […]

Czytaj dalej...

Co to jest VPN?

Post Image

Jeszcze do niedawna O VPN mało kto spoza branży IT pewnie słyszał, ale pandemia i praca zdalna zmusiła wiele firm do tego, aby zapewnić go swoim pracownikom. Wyjaśniamy, czym jest VPN i do czego go wykorzystać.

Czytaj dalej...

Czym są aplety?

Aplety to skrót od angielskiego słowa application. Aplety, w języku angielskim nazywane zdrobniale applet, to w najszerszym znaczeniu niewielkie aplikacje, wykonujące jedno zadanie. Są pisane w skompilowanym języku, innym niż HTML lub język skryptowy.

Czytaj dalej...

Co to są tagi i ich rola na stronie WWW

Tagi to obok kategorii najważniejszy sposób porządkowania treści na stronach internetowych. Nazywane też znacznikami, stanowią słowa lub frazy przypisane do określonego fragmentu informacji. Słowa te są najczęściej w jakiś sposób powiązane pod względem treści z „otagowanym” materiałem. Fragmentem takim może być podstrona witryny internetowej, wpis na blogu lub wpis w serwisie społecznościowym. Tagujemy jednak także […]

Czytaj dalej...

Rich snippets

Rich snippets to inaczej rozszerzone opisy stron internetowych, wyświetlane w wynikach Google. To element każdego wyniku wyszukiwania dla danej frazy, która znajduje się pomiędzy tytułem i adresem strony w kodzie strony.

Czytaj dalej...

Czym są i jak działają lejki sprzedażowe?

Post Image

Co to jest „lejek sprzedażowy”? Takim terminem określamy specyficzny proces, zachodzący pomiędzy pierwszym zetknięciem klienta z daną marką, a dokonaniem przez niego zakupu. Pytanie brzmi: czy ten proces w ogóle da się ująć w karby?

Czytaj dalej...

Marketing automation

Marketing automation (inaczej automatyzacja marketingu) to prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem specjalnego, dedykowanego oprogramowania oraz narzędzi przeznaczonych do zbierania i przetwarzania informacji na temat klientów, wspierających analizę danych, planowanie publikacji contentu i automatyzacji interakcji z odbiorcami, dzięki czemu przyczynia się do udoskonalania procesów sprzedażowych, content marketingowych i reklamowych. Jednak jej głównym celem jest przede wszystkim […]

Czytaj dalej...

Co to jest AMP Stories?

AMP, czyli Accelerated Mobile Pages, to narzędzie pozwalające optymalizować przeglądanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych, dzięki dostosowaniu ich do wielkości urządzenia i jego parametrów. Najlepiej sprawdza się na stronach z przewagą tekstu niż grafiki.

Czytaj dalej...

Co to jest landing page?

Pozwalają zwiększyć konwersję, lecz mogą stanowić także zwykłe, osobne strony internetowe – mowa o landing page, czyli tzw. stronie lądowania. Co to jest landing page i w jakich celach się je tworzy?

Czytaj dalej...