Jak pisać dobre opisy produktów?
- 16
- grudzień
Wbrew pozorom w sprzedaży online istotne są nie tylko zdjęcia, ale również opisy produktów. Prawidłowo skonstruowane będą nie tylko pełnić funkcję informacyjną, ale również korzystnie wpłyną na konwersję w esklepie. Przy ich tworzeniu warto wziąć pod uwagę kilka zasad.
1. Unikatowe treści i optymalizacja pod SEO
Po pierwsze, pozycjonowanie. Aby opisy produktów trafiły do jak największego grona internautów, w pierwszej kolejności należy zadbać o ich opytmalizowanie pod kątem SEO. Jedną z ważniejszych zasad jest zachowanie unikalności opisu. Dotyczy to również dany technicznych, które nie powinny być identyczne z informacjami uzyskanymi od producenta. Ważne jest również, aby zawrzeć w tekście słowa kluczowe, czyli frazy związane z produktem, które są najczęściej wpisywane do wyszukiwarki przez internautów.
2. Dostarczenie wszystkich niezbędnych informacji.
Kolejny aspekt, którego nie warto pomijać przy konstruowaniu opisów, to dostarczenie wszystkich niezbędnych dla potencjalnych klientów informacji. W trakcie pisania tekstu warto zastanowić się, jakie pytania na temat produktu mogą pojawić się u odbiorców, a odpowiedzi na nie ująć w tekście. Brak istotnych danych może spowodować, że odbiorca będzie kontynuował poszukiwania na innych stronach www, a tym samym zrezygnuje z zakupów w sklepie.
3. Precyzja i obrazowe przedstawienie tematu
Dobrze skonstruowany opis produktu powinien być także precyzyjny w przekazie. Najlepiej unikać skomplikowanych językowo konstrukcji oraz informacji niezwiązanych z tematem. Warto również zrezygnować z popularnych wyrażeń i określeń, które nie odnoszą się bezpośrednio do produktów, takich jak np. przymiotnik „najlepszy”. Lepszym wyjściem jest przedstawienie zalet produktu i poparcie ich przykładami. Dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi jest również używanie wyrażeń i porównań, które działają na zmysły czytelników.
4. Optymalna długość opisu produktu
Trudno jednoznacznie określić długość, jaką powinien mieć dobrze skonstruowany opis produktu. Tekst powinien zawierać wyczerpujące informacje na temat produktu i jednocześnie nie być zbyt długi, aby nie zniechęcić odbiorców. Zazwyczaj przyjmuje się, że długość tekstu powinna wynosić od 1500 do 3000 tysięcy znaków.
5. Użycie języka korzyści
Opis produktu pełni w sklepie internetowym funkcję sprzedawcy. Najlepszy sposób, aby zachęcić klientów do zakupu, jest język korzyści, który warto wykorzystywać również w tekście. Zamiast opisywać właściwości i zalety produktu, najlepiej skupić się na samym kliencie i jego potrzebach. Dobrze skonstruowany opis powinien uświadomić odbiorcy, jakie korzyści odniesie z zakupu produktu.
6. Przystępny język
Przy pisaniu opisów produktów nie sposób nie wspomnieć również o znaczeniu poprawności językowej. Niedbałość w tym aspekcie to jeden z czynników, który może zniechęcić klientów do zakupu. Przy opisywaniu produktów warto postawić na prosty i zrozumiały dla wszystkich język. Dotyczy to również danych technicznych, które należy wyjaśnić w przystępny dla większości odbiorców sposób.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?