Wszystkie artykuły » Promowanie stron internetowych » Mailing jako sposób promowania strony internetowej

Mailing jako sposób promowania strony internetowej

newsletter

NiroDesign/bigstockphoto.com

Promowanie strony internetowej powinno się odbywać zgodnie z przemyślaną strategią. Wśród najpopularniejszych metod, jakie temu służą, jest mailing. Na czym polega i jaka jest jego skuteczność?

Strona internetowa jest podstawowym narzędziem prowadzenia firmy. Stanowi źródło informacji o niej, posiada dane kontaktowe i informacje o lokalizacji jej siedziby, czy oddziałów, a także pełną ofertę oferowanych usług, czy sprzedawanych produktów. Za jej pośrednictwem klient może nie tylko skontaktować się ze sprzedawcą, ale nieraz także bezpośrednio jego usługę, czy produkt zakupić. Od jej promowania zależy więc prosperowanie i zyski całej firmy. Celowi temu służy marketing, ale nieodpowiednio prowadzony może być zbyt nachalny i zniechęcić potencjalnych klientów. Są jednak skuteczne sposoby prowadzenia kampanii marketingowej, a jednym z nich jest mailing. Może być to również ratunek dla osób, które szukają nowych kanałów dotarcia do klientów.

Marketing jest bardzo szerokim pojęciem, które określa działania mające docelowo zwiększyć sprzedaż. Cel ten osiąga się poprzez budowanie świadomości marki, pozyskiwanie klientów, budowanie ich zaufania. Do tego niezbędne jest generowanie ruchu na stronie

Można to osiągnąć dzięki reklamie w wyszukiwarkach typu Pay Per Click (PPC), która przekierowuje na stronę potencjalnych klientów. Dużą skutecznością charakteryzuje się również pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Jest to proces długotrwały, wymagający pracy, ale przynoszący wymierne efekty.

Popularną metodą są ostatnio także media społecznościowe, jednak aby taka forma marketingu była skuteczna, musi być prowadzona intensywnie i nieustannie. W przeciwieństwie do email marketingu, który przynosi trwalszy efekt. Wiadomość bowiem pozostaje w skrzynce, podczas gdy post na tablicy zostanie za chwilę przysłonięty przez kilkanaście kolejnych.

Email marketing opiera się na wysyłaniu wiadomości do klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowej. Jest więc szansa, że taką wiadomość odczytają, ponieważ są zainteresowani jej treścią. Forma ta umożliwia także personalizowanie wysyłanych wiadomości, a tym samym oferty, zwiększając prawdopodobieństwo, że adresat będzie nią zainteresowany.

Wyniki swoich działań możemy na bieżąco obserwować w raportach, dzięki temu łatwo je modyfikować. Taki marketing może być łączony z innymi kanałami informacyjnymi, np. z smsami. A największym atutem tego rozwiązania jest jego stosunkowo nieduży koszt. Dodatkowo taka forma kontaktu umożliwia stworzenie z klientem długotrwałej relacji. A wywoływanie pozytywnych emocji stanowi podstawę udanych strategii marketingowej.