Wszystkie artykuły » Aktualności » Projektowanie stron WWW – omówienie raportu Interaktywnie.com

Projektowanie stron WWW – omówienie raportu Interaktywnie.com

W niepamięć odeszły czasy gdy reklama internetowa opierała się na wyskakujących okienkach lub tysiącach rozsyłanych w ciemno wiadomości e-mail. Obecnie marketing w Internecie to dynamicznie rozwijająca się branża, której wartość liczona jest w setkach miliardów dolarów. Podobnie jak z każdą inną dziedziną gospodarki, promocja w sieci podlega pewnym trendom i modom. Tysiące osób na całym świecie szuka nowych rozwiązań, które pozwolą na skuteczne docieranie z ofertą do jak największej liczby klientów.

Najnowsze trendy

Zgodnie z raportem dotyczącym projektowania stron internetowych wydanym przez portal interaktywnie.com nowoczesny rynek marketingu kieruje się obecnie w stronę skutecznego zarządzania treścią. Specjaliści od reklamy zauważyli, że wartość merytoryczna i sposób prezentowania zawartości jest równie ważny co oprawa graficzna strony internetowej. Należy pamiętać, że w zeszłym roku 63% Polaków zadeklarowało, że nie przeczytało ani jednej książki. Dlatego naiwnym jest oczekiwanie, że czytelnik zainteresuje się długim i nudnym tekstem. Raport wskazuje, że dobrą stronę internetową wyróżniają przede wszystkim dobre treści. Przy ich konstruowaniu powinno się dążyć do maksymalnego skrócenia i przeredagowania tekstu, w ten sposób aby czytelnik w krótkim czasie mógł zapoznać się ze wszystkimi informacjami. W tym celu należy stosować wszelkiego rodzaju wypunktowania, infografiki i akapity. Zapewni to dużą szansę, że potencjalny odbiorca nie zrezygnuje z czytania tekstu. Ponadto treści skonstruowane w ten sposób są dobrze oceniane przez silniki wyszukiwarki Google. Jest to bardzo pomocne dla odpowiedniego pozycjonowania strony.

Co jest najważniejsze na stronie?

Interaktywnie.com w swoim raporcie wskazuje, że w przypadku komercyjnych stron internetowych najważniejsza jest przejrzystość i prostota. Podkreśla się, że kluczem do osiągnięcia sukcesu jest umieszczenie na widocznych miejscach strony kompletnych i wyczerpujących informacji na temat produktów. Drugim istotnym czynnikiem jest szybkie zapoznanie klienta ze sposobem dokonania transakcji. Badania przywołane w raporcie wskazują, że 42% respondentów, którzy znaleźli się na stronie internetowej z zamiarem dokonania zakupu zrezygnowało z niego z powodu utrudnionej nawigacji po sklepie. Jest to kolejny czynnik wskazujący, że klienci chcą otrzymać bardzo prosty sposób na realizację zakupów. Coraz więcej konsumentów decyduje się również na zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dlatego w 2017 roku firmy marketingowe kładły szczególny nacisk na dostosowywanie do nich tworzonych platform zakupowych. Ważnym czynnikiem było również zadbanie o pozytywne wrażenia związane z kontaktem z marką we wszystkich kanałach komunikacji.

Technikalia

Dużą uwagę zwracano również na techniczne aspekty projektowania stron internetowych. Wciąż obecna jest dyskusja na temat funkcjonalności adresów z końcówką .pl. Wiele firm szuka sposobów na maksymalne wykorzystanie nazwy domeny w celach marketingowych. Dlatego na rynku coraz częściej pojawiają się nietypowe nazwy. W raporcie podkreślono również inną istotną rzecz. Zgodnie z badaniami rynku niewiele ponad 50% małych i średnich firm ma własną stronę www. Te dane mogą być zadziwiające dla wszystkich osób biegle poruszających się w realiach nowoczesnego rynku. Bardzo często można spotkać się z opinią, że jeżeli czegoś nie znajdziemy w internecie to podobny efekt uzyskamy w rzeczywistości.