Wszystkie artykuły » Aktualności » Co będzie ważne w content marketingu w 2020 roku?

Co będzie ważne w content marketingu w 2020 roku?

web copywriting
Strategie content marketingu zmieniają się bardzo dynamicznie, właściwie cały czas. Aby strona była widoczna w wyszukiwarce trzeba być na bieżąco. To dobry moment by spojrzeć w przód i wejść przygotowanym w rok 2020. Czego można spodziewać się po nadchodzących 12 miesiącach? Co przygotowało Google dla swoich użytkowników?

Polskojęzyczny Google Assistant

Temat wyszukiwania za pomocą głosu od kilku lat pojawiał się w środowisku marketingowym. Jednak dopiero na początku roku 2019 Google Assistant zaczął mieć realne znaczenie. Wszystko dlatego, że 16 stycznia do użytku została oddana jego polskojęzyczna wersja. Funkcja wyszukiwania głosowego ma olbrzymie możliwości i jest bardzo wygodna. Dzięki niej można m.in.:

  • Sprawdzić pogodę,
  • Zrobić zdjęcie,
  • Otwierać aplikacje,
  • Puszczać muzykę,
  • Wyszukiwać hasła w przeglądarkach.

Sposób korzystania z Google Assistant jest banalny – wystarczy wydać odpowiednie polecenie i czekać na efekt. Wyszukiwanie głosowe jest szybkie i wygodne, dlatego właśnie z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej popularne. Prognozuje się, że w 2020 roku z Google Assistant korzystać będzie ponad połowa użytkowników. Osoby zajmujące się e-marketingiem muszą zatem pamiętać, aby optymalizować treści oraz strony również pod kątem wyszukiwania głosowego. Specjaliści powinni wziąć pod uwagę to, że wyszukiwane hasła mogą być dłuższe i o wyższym stopniu skomplikowania. Warto również pamiętać o tym, aby odpowiedzi były konkretne i na temat. Muszą być napisane prostym językiem. Znaczenie zyskuje również czas, w jakim strona się ładuje.

Miejsce zerowe w SERP

Wyzwaniem dla marketerów będzie również fakt, że Google ułatwia swoim użytkownikom korzystanie z wyszukiwarki. Szukane informacje pojawiają się w ramce (answer box) na stronie głównej Google, po wpisaniu hasła. Jest to tzw. miejsce zero. Zajęcie tej pozycji to ogromne wyróżnienie – wyświetla się ona nawet nad Google Ads. Są jednak pewne warunki. Aby w ogóle starać się o miejsce zero strona musi znajdować się w TOP 10. Mało tego, aby znaleźć się w answer box, treść strony musi odpowiadać w sposób konkretny na zapytanie użytkownika. Niestety, konsekwencją tego rozwiązania może być tzw. zero-click. Oznacza to, że potencjalny odbiorca treści, po przeczytaniu odpowiedzi na pytanie pojawiającej się w ramce, będzie usatysfakcjonowany i opuści wyszukiwarkę bez wejścia w witrynę.

Content marketing wkracza na wyższy poziom

Google podkreśla, że treści umieszczane w witrynach muszą być na jak najwyższym poziomie. W 2019 roku określone zostały trzy najważniejsze czynniki, które mają wpływać na pozycję stron w wyszukiwarce. Oceny dokonywał będzie algorytm EAT, czyli:

  • wiedza (Expertise),
  • autorytet (Authoritativeness),
  • wiarygodność (Trustworthiness).

Istotne stały się również reputacja autorów treści oraz właścicieli witryn. Wyszukiwarka nie godzi się na treści pisane przez laików, nie mających pojęcia o danym temacie.

Google dostarcza specjalistom ds. marketingu ogromnych emocji. Coraz trudniej jest wypromować swoją witrynę. Walka o miejsce w wyszukiwarce staje się coraz bardziej zażarta. Wygrywają najlepsi – Ci, którzy przykładają dużą wagę do jakości contentu. Dobrzy marketerzy wiedzą bowiem, że popularność powiedzenia „content is a king” nie wzięła się znikąd.