Wszystkie artykuły » Promowanie stron internetowych » Wykorzystanie micro contentu w promowaniu strony internetowej

Wykorzystanie micro contentu w promowaniu strony internetowej

Grafika 2D - postać z megafonem wychylająca się z ekranu ogromnego smartfona, dookoła zgromadzeni ludzie

W ostatnim czasie coraz częściej docenia się tzw. micro content marketing. Są to z reguły krótkie, konkretne i łatwe do przyswojenia treści, które mają na celu rozwiązanie pojedynczych problemów lub znalezienie odpowiedzi na pytania nurtujące odbiorcę. Ponadto powinny również przykuwać uwagę, poprawiać wrażenia odbiorców w kontekście czytelności publikowanych treści, a także urozmaicać stronę internetową. Dużym plusem jest fakt, że tworzenie takich treści jest stosunkowo szybkie, tak samo jak ich odbiór przez czytelnika, dlatego w dobie ciągłego braku czasu docierają one do szerokiego grona odbiorców.

Kluczowe zasady przy wdrażaniu micro contentu

Przy poprawnym zastosowaniu micro contentu należy pamiętać o kilku najważniejszych aspektach. O sukcesie decyduje w dużej mierze skupienie się na kluczowych i użytecznych informacjach. Dostarczanie łatwo dostępnych i przejrzystych treści np. o charakterze poradniczym spowoduje, że odwiedzanie strony internetowej, bloga, czy profilu w mediach społecznościowych stanie się dla odbiorcy rutyną. Warto również pamiętać, aby publikować krótsze, zwięzłe materiały, ale z większą częstotliwością. Ważnym elementem jest bazowanie na nieskomplikowanych infografikach lub obrazkach, a także sięganie po cytaty, diagramy czy wykresy. Wówczas tekst jest tylko uzupełnieniem przekazu i najlepiej, gdyby nie był dłuższy niż 120 do 160 znaków ze spacją. W przypadku chęci opublikowania nieco obszerniejszych treści trzeba pokusić się o wykonanie infografiki bazującej na danym materiale, która będzie jego esencją i skróconą wersją. Powinna być jednak zaprojektowana w taki sposób, aby przykuć uwagę odbiorcy na tyle, aby zdecydował się w wolnej chwili przeczytać cały materiał.

Przy stosowaniu micro contentu głównym celem jest zysk. W związku z tym wraz z publikacją powinno się umieszczać tzw. call to action, czyli wezwanie do działania, które przełoży się na konkretny, zamierzony efekt. Oprócz tego opcja udostępniania treści musi być nieskomplikowana i dobrze widoczna, gdyż im więcej osób podlinkuje dany materiał, tym jego autor osiągnie większe zasięgi, co w marketingu internetowym ma kluczowe znaczenie. Należy także pamiętać o dostosowaniu publikacji do wersji mobilnych. Optymalizacja strony internetowej pod kątem jej wyświetlania na przenośnych nośnikach jak telefon, czy tablet jest kluczowa przy przyswajaniu krótkich treści.

Ostatnim, ale bardzo istotnym elementem składającym się na powodzenie promowania strony internetowej przez micro content, jest dobranie tekstu czy grafiki do odpowiedniej grupy docelowej. Jeśli wiemy, że dany temat interesuje osoby młode, w przekazie należy zastosować język, jakim się posługują, tak, aby informacja była jasna i czytelna. W przypadku seniorów lepiej pokusić się o infografikę, która nie będzie skomplikowana, a jej najważniejsze elementy zostaną pogrubione i lepiej uwidocznione.