Wszystkie artykuły » Słownik webmastera » Co to jest remarketing?

Co to jest remarketing?

Remarketing, określany również jako reklama powracająca (śledząca), pozwala na ponowne dotarcie do użytkowników danej witryny, w momencie odwiedzania przez nich innych stron internetowych lub korzystania z wyszukiwarki Google – zwiększa w ten sposób prawdopodobieństwo ich powrotu, na przykład do naszego sklepu internetowego i dokonania zakupu.

Kampanie remarketingowe sprowadzają się do identyfikacji potrzeb klienta, na podstawie odwiedzanych przez niego stron internetowych (oglądanych produktów). Umożliwiają tym samym spersonalizowanie ponownego przekazu i skierowanie działań marketingowych do konkretnych osób. Z tego powodu, właściwie przeprowadzony remarketing może stanowić uzupełnienie tradycyjnych działań marketingu internetowego.

Kampania remarketingowa polega na pozostawieniu na stronach internetowych tagu remarketingowego (krótkiego fragmentu kodu AdWords), pozwalającego na śledzenie zachowań użytkownika odwiedzającego stronę i określenie profilu jego zainteresowań. Na podstawie pozostawionych przez niego śladów (plików cookies), tworzone są tak zwane listy remarketingowe, określające na przykład najpopularniejsze kategorie produktów. Ustalenie grupy odbiorców oferowanych produktów (usług) pozwala z kolei na przygotowanie, a następnie wysłanie komunikatu remarketingowego, skierowanego do konkretnych użytkowników, na przykład w postaci wyświetlenia reklamy na innych niż nasza witrynach internetowych.

Zaletą włączenia remarketingu internetowego do prowadzonych działań reklamowych jest niewątpliwie zwiększenie ruchu na obsługiwanych stronach internetowych oraz dotarcie do grupy odbiorców zainteresowanych określonymi produktami. Pozwala on również na rozszerzenie zasięgu prowadzonej kampanii reklamowej, efektywne nawiązanie relacji z klientem, dostosowanie reklam do jego indywidualnych potrzeb, zwiększenie sprzedaży (również produktów pokrewnych) i konwersji danych, szybszy zwrot inwestycji poniesionych na dotychczasową reklamę, budowanie pożądanego wizerunku marki, wzrost świadomości oferowanych usług, a także wzrost wiarygodności marki w oczach klienta.