Wszystkie artykuły » Promowanie stron internetowych » Google News – czy warto i jak to zrobić?

Google News – czy warto i jak to zrobić?

Google news to internetowy agregator wiadomości z serwisów internetowych. Innymi słowy to usługa, która gromadzi nagłówki ze stron internetowych i umieszcza je w jednym miejscu, po czym wyświetla najważniejsze z nich.

Aktualnie Google News opiera się na 50 tysiącach witryn (stan na koniec 2017 roku), które zostały uprzednio skrupulatnie sprawdzone przez Google, szczególnie pod względem technicznym i merytorycznym. Aby strona została dodana do tej usługi, należy przesłać do Google zgłoszenie, które weryfikują pracownicy tego potentata internetowego i to oni podejmują decyzję, czy storna zostanie dodana. W przypadku decyzji pozytywnej dalszy proces odbywa się już za pomocą specjalnie do tego stworzonego programu komputerowego.

Korzyści z przyłączenia się do Google News to przede wszystkim generowanie wyższego ruchu na stronie. Istotną zaletą jest to, że usługa ta jest zupełnie darmowa. Aby jednak strona mogła zostać dodana, należy spełnić szereg wymogów, które dzielą się na trzy kategorie: kryteria formalne, techniczne i jakościowe.

Kryteria formalne i jakościowe:

  • Treść umieszczana na stronie powinna zawierać informacje ważne z punktu widzenia użytkownika np. zainteresowania, hobby. Zawarte w nich informacje muszą być aktualne, ponieważ w usłudze prezentowane są zdarzenia rzeczywiste. Oznacza to, że treści niedopuszczalne to felietony, instrukcje, porady itp. ponieważ usługa opiera się na prezentowanych faktach;
  • Należy szanować prawa autorskie;
  • Artykuły powinny być tworzone przez osoby kompetentne, posiadające wiedzę z danej dziedziny;
  • Niezbędne jest utrzymanie poprawności gramatycznej, stylistycznej, odpowiedniego rozkładu treści na stronie;
  • Strona nie może zawierać reklam i spamu;
  • Dane autora muszą być umieszczone w widocznym miejscu, jego imię, nazwisko, adres mailowy itp.;
  • Wysoka jakość prezentowanego materiału, umiejętne stosowanie słów kluczowych i metatagów.

Kryteria techniczne:

  • Wymagany format artykułów to HTML. Inne formaty uniemożliwią indeksowanie;
  • Unikalne adresy URL artykułów;
  • Linki do artykułów muszą składać się z co najmniej kilku słów;
  • Należy przesłać mapę witryny dla Google News;
  • Strony, zawierające treść o różnorodnej tematyce powinny być oddzielone za pomocą: meta tagów, map witryn lub pliku robots.txt.

Centrum pomocy Google News zawiera więcej informacji na temat tych wymagań. Decyzja odmowna nie przekreśla szansy na dołączenie do usługi, ponieważ najczęściej wynika z istniejących błędów i niedostosowania witryny do wskazanych wyżej kryteriów. W takim wypadku należy błędy usunąć i ponownie zgłosić stronę (należy odczekać ok. dwóch miesięcy).