Audyt SEO – kiedy i jak przeprowadzić?
- 27
- luty
Audyt SEO jest to działanie, którego celem jest zebranie wskazówek i uwag, mających poprawić funkcjonowanie strony internetowej. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, gdy strona nie ma zbyt wielu odwiedzin, lub gdy pojawiają się na niej błędy.
Audyt przeprowadzany jest przez specjalistę, który szuka w witrynie błędów zarówno po stronie technicznej, wizualnej, jak i marketingowej. Pozwala poznać sposób funkcjonowania witryny, ustalić frazy kluczowe dla wyszukiwania, a także ocenić ją względem innych podmiotów działających na rynku w tej samej branży.
Podczas takiego audytu dokonuje się najczęściej:
- przeglądu wszystkich elementów na stronie istotnych z punktu widzenia pozycjonowania,
- oceny optymalizacji i przystosowania każdego z elementów strony,
- wskazania możliwych sposobów poprawy funkcjonowania strony,
- wyszukiwania problemów odpowiedzialnych za nieprawidłowe pozycjonowanie witryny.
Czynników mających wpływ na wyszukiwanie strony przez Google jest co najmniej kilkadziesiąt. Aby dostosować stronę do wymogów algorytmów trzeba więc poświęcić sporo czasu i pracy. Obecnie witryna powinna być przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów indeksujących.
W niektórych sytuacjach przeprowadzenie audytu jest szczególnie wskazane. Mowa tu o:
- momencie tworzenia strony internetowej – specjalista SEO będzie w stanie wskazać, jakie elementy powinna zawierać strona, by w przyszłości była lepiej pozycjonowana, ponadto pozwoli to zapobiec błędom, które mogłyby wpłynąć na negatywne działanie strony,
- wprowadzaniu kluczowych zmian do witryny – czyli sprawdzenie działania witryny przed i po wprowadzeniu zmian, sytuacje takie występują np. podczas łączenia witryn, zmiany wyglądu, dodaniu nowych funkcjonalności,
- zmianie firmy odpowiedzialnej za pozycjonowanie – w celu sprawdzenia poprawności dotychczasowych działań oraz skuteczności wybranej strategii.
Od nowoczesnych witryn internetowych wymaga się aby:
- były dobrze widziane przez wyszukiwarki, czyli zawierały kluczowe dla wyszukiwania frazy,
- szybko się ładowały, za dużo grafiki, czy podstron znacznie spowolni otwieranie witryny, a to zniechęci użytkownika do dalszego przeglądania,
- działały na urządzeniach mobilnych, ponieważ obecnie najwięcej wyświetleń odnotowuje się właśnie ze smartfonów i tabletów,
- opierały się na protokole https, czyli zapewniającym bezpieczeństwo użytkowników,
- były łatwe w obsłudze i przyjemne w oglądaniu,
- realizowały założone cele – generowały ruch, zwiększały zainteresowanie marką, poprawiały wyniki sprzedaży, wizerunek firmy itp.
Audyt SEO pozwala więc wychwycić i zebrać w jednym miejscu wszystkie rzeczy, które miały negatywny wpływ na działanie i pozycjonowanie witryny. Pozawala również ocenić aktualny stan strony i zaplanować zmiany, które mogłyby być dla jej funkcjonowania korzystne. Aby działanie te miały sens, należy po przeprowadzeniu audytu wprowadzić w życie wszystkie sugerowane wytyczne. W efekcie witryna powinna:
- pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania,
- być lepiej oceniana przez użytkowników,
- być częściej przeglądana.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?