Wszystkie artykuły » Promowanie stron internetowych » Content marketing – czy warto zatrudnić profesjonalistę?

Content marketing – czy warto zatrudnić profesjonalistę?

Marketing treści stał się jedną z podstawowych form promowania firm w internecie. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się jedynie opcją do rozważenia, teraz jest żelaznym standardem w działaniach marketingowych online każdego podmiotu. Mówi się, że bloga i social media powinien posiadać każdy, a posiadanie tych kanałów rodzi zapotrzebowanie na treści. Czy można je tworzyć samodzielnie, czy lepiej zatrudnić do tego profesjonalistę?

Za tak postawionym pytaniem oczywiście czai się kwestia oszczędności. Samemu da radę zrobić to taniej, profesjonalista na pewno policzy trochę za swoją usługę. I tutaj pojawia się rozumowanie: skoro każdy umie pisać, to content marketing można „ogarniać” we własnym zakresie. W jednoosobowej firmie może to zrobić sam właściciel, a w większych podmiotach – znajdzie się kogoś, kto coś tam od czasu do czasu napisze. Dobra wiadomość jest taka, że rzeczywiście można tak zrobić. Zła – że będzie to rzeczywiście “coś tam coś tam”. Skuteczny marketing treści wymaga profesjonalnego podejścia.

To prawda, że obecnie każdy ma wystarczający poziom wykształcenia, aby potrafić napisać tekst na zadany temat. Jedna osoba zrobi to lepiej, druga gorzej, ale prawda jest taka, że niewielu zrobi to tak, aby tekst był profesjonalny i realizował swoje zadanie. Właśnie o tym należy pamiętać.

Marketing ma zawsze cel, także marketing treści. Nie piszemy i nie publikujemy artykułów po to, aby bez celu wisiały sobie na naszej stronie. Mają przyciągnąć ruch (i to wartościowy!) i przekonwertować ten ruch na sprzedaż. Dlatego content marketing rządzi się tymi samymi zasadami, co każdy inny typ marketingu – tworząc i dystrybuując treści, należy mieć na uwadze wyciągane z analiz dane o ruchu i konwersji. Dane te są punktem wyjścia do doskonalenia treści, modyfikowania sposobu ich dystrybucji oraz ustalania długoterminowej strategii.

Jeśli chodzi o strategię, to od niej należy zacząć. Marketing treści powinien być realizowany w określonym celu, a strategia jest planem, jak ten cel można osiągnąć. Dzięki takiej strategii nasze działania nie będą przypadkowe – każdy kolejny artykuł będzie wzmacniał to, co już osiągnęliśmy wcześniejszymi publikacjami. Zatrudnienie specjalisty pozwoli podejść do tematu kompleksowo i z całościową wizją. Dobry specjalista od content marketingu rozpocznie właśnie od sporządzenia strategii.

Jednak na tym nie koniec. Dysponując planem mógłbyś teoretycznie zdecydować się na dalsze samodzielne jego realizowanie. I znowu wracamy do tematu – mógłbyś pisać sam, albo przeznaczyć do tego trochę czasu pracownika. Rozważasz też pewnie inną możliwość – skorzystanie z usług copywritera freelancera, który będzie ci pisał treści na zlecenie. Tutaj kuszące są stawki, bo potrafią być naprawdę niskie. A w końcu jeśli coś możesz zrobić taniej, to po co przepłacać?

Tanio prawie nigdy nie oznacza dobrze. Na rynku dostępnych jest mnóstwo tanich usług copywriterskich, co wynika z już wcześniej wspomnianej rzeczy – pisać każdy umie. Problem jest taki, że niewiele osób potrafi tworzyć wartościowe treści. Skuteczny content marketing opiera się na odpowiednio zaprojektowanych i napisanych treściach, a do tego potrzebna jest wiedza oraz doświadczenie. Wiedzy i doświadczenia nie sprzedaje się tanio, dlatego lepiej nie ufaj tym, którzy cię przekonują, iż “zrobią to samo, ale trzy razy taniej”. Zaufaj profesjonaliście, chociaż na jakiś czas, i po tym czasie sprawdź efekty – sam ocenisz, czy było warto w to zainwestować.