Wszystkie artykuły » Słownik webmastera » Co to jest landing page?

Co to jest landing page?

Pozwalają zwiększyć konwersję, lecz mogą stanowić także zwykłe, osobne strony internetowe – mowa o landing page, czyli tzw. stronie lądowania. Co to jest landing page i w jakich celach się je tworzy?

Co to jest landing page?

Landing page to tak zwana strona docelowa lub jak sama nazwa wskazuje, strona lądowania, na którą zostaje przeniesiony odbiorca, klikając np. w mailing lub formularz. Obecnie zastosowanie landing page’a jest o wiele szersze, bardzo często funkcjonuje ona jako samodzielna witryna, jednak zwykle służy do kierowania ruchu na dane zagadnienie, np. promocję jakiegoś produktu. Początkowe landing page były tworzone jako proste i nieskomplikowane strony informacyjne, bardzo często przez osoby, które nie zajmowały się na co dzień grafiką komputerową. Obecnie spory nacisk kładzie się na graficzny aspekt takiej witryny. Zwykle projektowane są przez grafików, we wcale nie gorszej formie niż samodzielne, rozbudowane www. Jednym z popularniejszych obecnie efektów stosowanych w landing page jest parallax effect, bardzo często spotykany także w zwykłych stronach www. Polega on na przesuwaniu się tła w formie zdjęć lub obrazów, a treść pozostaje statyczna. Nowoczesne landing page są coraz chętniej stosowane i przyjmowane z aprobatą przez odbiorców, jednym słowem, są bardzo skuteczne.

Do czego służy landing page?

Strona ta została stworzona po to, by przyciągać wzrok odbiorców i zachęcać do wykonywania konwersji, czyli, np. zakupów i pobierania formularzy, może także służyć do promocji danego produktu. Landing wyglądem przypomina, np. zakładkę jakiejś rozbudowanej strony lub stronę docelową, z tym wyjątkiem, że mieści się na nim wszystko, co jest potrzebne do promocji danej usługi i nie odsyła już do żadnej innej zakładki. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie na landing page’u wezwania do akcji, czyli, np. sformułowania “zapisz się”, “sprawdź”, “zadzwoń”. Strona ta musi być kompletna, ale nie może zostać “przeładowana”, ponieważ odbiorca musi zainteresować się w 100% jej treścią. Ważne, aby każdy landing page odnosił się do jednej, konkretnej rzeczy, nie może reklamować kilku zagadnień, gdyż w tym celu lepiej stworzyć stronę z zakładkami lub kilka osobnych “landingów”. Przykładem takiej mini strony mogą być newslettery, które otrzymujemy na skrzynki pocztowe, zwykle klikamy i przenosimy się do danego landingu, stworzonego dokładnie do treści maila.

Po co się tworzy landing page?

Landingi zostały stworzone do tego, by wyróżnić pewne treści lub wypromować najbardziej korzystne oferty, np. produkty lub rabaty. Stwierdzono także, że te mini strony świetnie służą wspieraniu sprzedaży i rozpowszechnianiu informacji. Odbiorca szybciej zwróci wzrok na stronę dobrą graficznie oraz przyporządkowaną danej treści. Landing page tworzy się także po to, by wypromować daną markę, np. wykorzystuje się go przy kampaniach adwords. Jeśli odbiorca kliknie w reklamę, bardzo często przenosi się na konkretny landing, aby zaczerpnąć więcej informacji. Strony lądowania stosowane są coraz częściej także w przypadku niewielkich firm, które chciałyby posiadać pewne informacje o sobie w sieci, jednak nie stać ich lub nie mogą sobie na razie pozwolić na stworzenie własnej, rozbudowanej www. Zazwyczaj są to przedsiębiorstwa dopiero rozpoczynające swoją działalność.

Landing page to tzw,. strona lądowania, na którą przenoszą się odbiorcy, klikając daną treść, czy to mailingową czy reklamową, np. z reklam adwords. Strony te tworzy się głównie po to, by przyciągać wzrok odbiorców i promować produkty. Landingi stanowią swoistą reklamę marki i firmy, dobrze zaprojektowane graficzne zapewne poszerzą grono klientów i sympatyków marki.

1 komentarz.

  1. Bartek (WebWaveCMS) pisze:

    Bardzo fajny landing stworzysz w kreatorze stron www WebWave :). Wystarczy ta wiedza, Twój pomysł i trochę czasu, żeby to złożyć w całość. Za darmo i naprawdę fajnie :).
    Polecamy się! https://webwavecms.com/