Wszystkie artykuły » Aktualności » Mobile marketing w 2022

Mobile marketing w 2022

Mężczyzna siedzi ze smartfonem, ujęcie na dłonie. Nad smartfonem unoszą sięróżne ikony, w tym emotikony

Branża mobilna wciąż bije kolejne rekordy wyników i to wśród wciąż rosnącej konkurencji.

Dane z raportu „Digital 2022″ jasno wskazują, że z komórek korzystamy średnio prawie 5 godzin dziennie! Biorąc pod uwagę, że po 8 godzin zajmuje nam praca i sen, to ponad połowa naszego czasu wolnego. Wszystko przez zmiany nawyków spowodowane pandemią. Urządzenia mobilne stają się też coraz bardziej funkcjonalne i wszechstronne. Dzięki temu łatwo wciągają nas w swój świat. Handlowcy widzą w tym ogromny potencjał. Jak go wykorzystują w 2022 roku?

Reklama w social mediach

Według Statisty na całym świecie z social mediów korzysta dziennie 3,78 mld osób, czyli około połowa ludzkości. To naprawdę ogromna rzesza odbiorców reklam, która po części sama się profiluje. Starsi użytkownicy są aktywni na Facebooku i LinkedInie. Grupa pośrednia najczęściej działa na Instagramie, pokolenie Z skupione jest wokół Tik Toka. I to właśnie na tym portalu praca marketingowa jest najbardziej angażująca. Warto podkreślić, że w 2022 nie słabnie znaczenie FB jako medium społecznościowego. Dane zebrane w analizie jasno pokazują, że influencerzy najaktywniej działają ostatnio właśnie na Facebooku. Potencjał marketingowy tego typu użytkowników jest nie do przecenienia.

Spersonalizowana reklama, która dociera do nas za pomocą mediów społecznościowych, to nic niezwykłego. Jej skuteczność wciąż jest najwyższa wśród współczesnych technik marketingowych. Co więcej, badania ankietowe wykazały, że 70% użytkowników, którzy mieli pozytywne doświadczenia z marką, poleci ją znajomemu. Oznacza to wysoki poziom zaangażowania, niezwykle ceniony w reklamie.

Linki docelowe, czyli zawierające gotową drogę do zakupu, to niezwykle częsta dziś strategia obecna na wszystkich platformach społecznościowych. Szczególnie lubią ją influencerzy, ponieważ jest wygodna. Z pewnością linkowanie, podobnie jak subskrypcja, będzie w 2020 roku jednym z popularniejszych trendów marketingowych.

Niezależna i neutralna

Współczesna reklama nie ma w sobie nic z krzykliwej przeszłości. Nowoczesne kampanie, które z pewnością będą promowane w 2022, stawiają na własne kanały komunikacji. Dzięki temu nie są zależne od żadnego konkretnego serwisu. W 2022 z pewnością zyska też na popularności reklama natywna, czyli nie przeszkadzająca w doświadczeniu użytkownika, naturalna. Dziś najczęściej pojawia się ona w formie komunikatów “czytaj dalej”, lub propozycji podobnych treści.

Automatyzacja reklamy mobilnej opłaciła się marketerom właściwie każdej branży. Dzięki niej łatwiejsze jest wdrożenie płatnych subskrypcji i bardziej kompleksowe aplikacje. Jak wspominaliśmy, dużą rolę w najnowszych reklamach odgrywa Tik tok, a co za tym idzie materiały video. Analitycy handlowi przyznają, że tego typu działania są dziś niezbędne, by trafić do młodszych odbiorców. Ale nie tylko. Z tego medium społecznościowego korzysta też coraz więcej firm i celebrytów. Trendy z Tik toka przenikają do innych serwisów. Podobnie jest z reklamą.