Wszystkie artykuły » Promowanie stron internetowych » Pozycjonowanie » Pozycjonowanie – co można zrobić samemu

Pozycjonowanie – co można zrobić samemu

Samodzielne promowanie (pozycjonowanie) własnych stron internetowych wymaga wiele samozaparcia oraz wiedzy. Przynosi ono jednak świetne i długofalowe korzyści. Ponadto poświęcając swój czas, oszczędzamy spore sumy pieniędzy, które są niezbędne w przypadku skorzystania z usług profesjonalnych pozycjonerów.

Dziś internauci najchętniej szukają unikatowych i ciekawych serwisów, dlatego też tak ważne jest umieszczanie na stronie oryginalnie napisanych i merytorycznie przydatnych tekstów. Warto je również publikować na serwisach publicystycznych oraz społecznościowych. Najlepiej jest dodawać po kilka linków tygodniowo na wartościowych stronach i otaczać je pokrewnym tematycznie artykułem. Pozycjonowanie schematycznie np. przez systemy wymiany linków osłabia serwisy i odstrasza potencjalnych użytkowników.

 

Nawet nie będąc specem z dziedziny SEO, można samemu optymalizować, pozycjonować i promować własne strony internetowe. Warto wówczas:

  • analizować porady umieszczane na forach dyskusyjnych i nie przyjmować ich bezkrytycznie
  • uczyć się na własnych błędach
  • obserwować konkurencję oraz podejmowane przez nią działania
  • systematycznie i wytrwale pracować nad swoją stroną WWW

Pozycjonowanie nie jest łatwą sprawą. U jego podstaw leży minimalna znajomość języka HTML, która jest niezbędna do dokonywania samodzielnych zmian w kodzie. Jego nauczenie się stanowi dosyć prostą sprawę i można jego podstawy opanować już w niecały tydzień. Możemy skorzystać z kursów, książek czy też pomocy i szybkiej nauce oferowanej na różnych stronach oraz forach internetowych.

Jak zatem prawidłowo i skutecznie pozycjonować stronę samodzielnie, aby wejść na 1 pozycję w Google?

 

1.  Katalogowanie strony, czyli dodanie swojej strony WWW do katalogów witryn o odpowiedniej tematycznie kategorii. Im więcej posiadamy wpisów w różnych katalogach, tym lepiej dla pozycjonowania naszej strony. W katalogu umieszcza się takie informacje jak: tytuł strony (ze sprecyzowanymi słowami kluczami), jej opis oraz adres, pola z opisem krótkim lub długim, dodatkowe pole z e-mailem, rodzajem skryptu, językiem strony, polami dla firm.

Katalogowanie stron internetowych jest nie tylko bardzo proste, ale przy niewielkim wysiłku może zapewnić nam zdobycie bardzo dużej ilości dobrych linków, które będą prowadzić do naszej witryny. Przyśpiesza ono również indeksację danej strony, a sam katalog staje się źródłem ruchu dla witryny.

seo-exploration-sign-brown-parts

 

W celu zapewnienia sukcesu w tego rodzaju pozycjonowaniu strony WWW, należy zadbać o to, żeby trafiła ona do właściwych katalogów. Musimy zwrócić uwagę na tzw. Page Rank (PR- ranking strony, im wyższy, tym lepszy), moderację (dzięki niej katalogi są bardzo zadbane i nie przyjmują do swej bazy zaśmieconych oraz mało wartościowych stron), wiek katalogu (starsze katalogi mają ustabilizowaną pozycję i posiadają uznanie w wyszukiwarkach), płatności (warto zapłacić, aby zdobyć mocny link z katalogu o wysokim rankingu stron – PR), wpis Premium (wybierajmy taką reklamę, która znajdzie się na wszystkich podstronach katalogu).

Katalogowanie ręczne wymaga sporej ilości poświęconego czasu oraz żmudnej pracy, lecz dzięki niemu zdobędziemy lepsze statystyki, wysoki Page Rank i zwielokrotnienie ilości linków prowadzących do naszej strony.

 

2. Dbanie o jakość treści – unikatowa i wartościowa pod względem merytorycznym treść jest bardzo ważna, nie tylko podczas katalogowania stron WWW. Bogata, oryginalna, ciekawa i przystępna treść o czytelnym układzie pomoże wypozycjonować naszą stronę, a zarazem zyskać popularność poprzez linkowanie użytkowników do strony. Nie wolno: kopiować danych, artykułów czy informacji z innych witryn, a także nie przestrzegać zasad ortografii i gramatyki. Do treści warto dodać także elementy, który będą miały za zadanie podkreślić tematykę całej strony (tytuły z zawartymi słowami kluczami, pogrubione czy wyróżnione najistotniejsze zdania lub słowa, nagłówki h1,h2,h3).

 

3. Linki – muszą być one zrozumiałe dla wyszukiwarek, dobrze opisane oraz konsekwentne. Link do swojej witryny należy umieszczać na stronach: o wysokiej wartości Page Rank, dobrze zindeksowanych w wyszukiwarkach, powiązanych tematycznie, niepodsiadających linków spamerskich, stabilnych (długo widniejących w sieci). Nie warto korzystać z tzw. systemów wymiany linków.

Dobrze jest również pisać artykuły tematyczne z wplątanym linkiem pozycjonującym danej witryny oraz precle (wpisy tematyczne z linkiem do własnej strony). Pomocna w pozycjonowaniu będzie także optymalizacja, składająca się z poprawienia i maksymalizacji treści strony, elementów opisowych strony, linków wewnętrznych oraz adresacji stron, elementów graficznych. Dobrze zrealizowana optymalizacja wspiera proces właściwego pozycjonowania stron, a ponadto przyczynia się do bezpłatnego wypromowania stron na frazy rzadziej spotykane, choć wyszukiwane przez internautów (tzw. long tail, czyli długi ogon).

Jeśli samodzielne czynności z tego zakresu nie są naszą najmocniejszą stroną, zawsze możemy zwrócić się do profesjonalistów SEO. Należy jednak wówczas pamiętać o tym, żeby wybrać sprawdzoną firmę bądź agencję, gdyż skorzystanie z usług nie do końca pewnego i niezbyt fachowego pozycjonera może przynieść naszej stronie wiele szkód.