Co to jest SEO? (optymalizacja)
SEO (Search engine optimization) jest pozycjonowaniem stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Proces ten pozwala na umieszczeni danej strony WWW na pierwszych miejscach wyników organicznych wyszukiwania i należy do marketingu internetowego. W pozycjonowaniu zastosowany jest algorytm wyszukiwarek, a także poznawanie nowych algorytmów, które brane są pod uwagę podczas ustalania rangi stron i weryfikacji tych istniejących. Dużą rolę w pozycjonowaniu mają serwisy społecznościowe, jak Facebook czy Twitter. W tym procesie rozróżnić należy tzw. off-page (pozycjonowanie) i on-page (optymalizacja stron). Off-page są działaniami poza docelową witryną, a on-page – wszelkie działania na stronie internetowej.
Optymalizację dzielimy na wszelkie działania odnośnie modyfikacji zawartości witryny (biorąc pod uwagę frazy, które stosowane będą podczas prowadzenia kampanii) i na wprowadzeniami zmian w kodzie źródłowym strony, co oczywiście nie wpływa na wygląd zewnętrzny serwisu.
W optymalizacji treści ważnym jest, aby treść znajdująca się w tagu tytułowym była odpowiednio dopasowana. Należy również zwrócić uwagę, aby w serwisie umieszczone były słowa kluczowe, a w przypadku ich braku – stworzenie ich (tzw. SEO copywriting). Oprócz tego, same nagłówki powinny być odpowiednio dobrane, zawartość menu odpowiednio zaaranżowana, a dla elementów graficznych powinien być ustawiony tekst alternatywny.
Zmiany w kodzie źródłowym mają wpływ na indeksowanie oraz klasyfikacje w wyszukiwarkach internetowych. Dzieję się to dzięki dostosowaniu serwisu do standardów W3C, rozdzieleniu warstwy logicznej będącej w strukturze dokumentu od warstwy prezentacji, dostosowaniu czasu na załadowanie strony, zastosowaniu przyjaznych adresów, uporaniu się z problemem powielonej treści oraz głębokiemu linkowaniu.
Pozycjonowanie powstało wraz z pierwszymi wyszukiwarkami, kiedy to twórcy stron zapragnęli, aby to właśnie ich strony pojawiały się jako pierwsze na zapytanie zadane w wyszukiwarce. Z czasem pojawiło się w Internecie zjawisko zwane „Google Bomb”, które było po prostu spamowaniem wyszukiwarek linkami w taki sposób, aby konkretna strona znajdowała się zawsze na górze w wynikach zapytania. Zjawisko to, po zmianie algorytmów pozycjonowania, zostało przez Google ukrócone.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?
Pozycjonowanie i SEO są to najważniejsze rzeczy, które należy od razu brać pod uwagę przy projektowaniu strony internetowej. Na początku należy wziąć pod lupę SEO pod kątem konfiguracji strony w internecie. Jak strona jest dobrze skonfigurowana wówczas można ją pozycjonować. Pozdrawiam.