Pozycjonowanie na „długi ogon”
- 29
- sierpień
Coraz większa informatyzacja wszystkich dziedzin życia zmusza przedsiębiorców do reklamowania się w Internecie. Najlepszą i najpewniejszą formą reklamy jest reklama zamieszczona w wyszukiwarce internetowej. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej firm stara się uplasować na wyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym więcej uwagi przyciąga reklama zamieszczona na miej. Ogromna konkurencja w postaci globalnych film dysponujących praktycznie nieograniczonym budżetem sprawia więc, że coraz bardziej popularna staje się metoda pozycjonowania „na długi ogon” (long tail).
Technika pozycjonowania na długi ogon jest prosta w swoim działaniu, jednakże odbiega od tradycyjnych rozwiązań. W przeciwieństwie do innych technik korzystających z najczęściej wyszukiwanych słów oraz fraz, metoda pozycjonowania „na długi ogon” opiera się na stosowaniu fraz niestandardowych, szukanych rzadziej, mniej popularnych. Cały sekret tej metody polega jednak na ilości poszczególnych wyszukiwanych wyrażeń. Zamiast korzystać z kilku popularnych słów czy fraz korzysta się z dużo większej ilości tych mniej popularnych. Częstą tendencją jest również korzystanie z wyrażeń bardziej szczegółowych. Taki zabieg pomaga pozyskiwać konkretnie ukierunkowanych klientów. Oprócz tego dodatkowymi zaletami pozycjonowania „na długi ogon” są ceny wypozycjonowania niszowych wyrażeń, a także fakt, że jest to łatwiejsze niż w przypadku popularnych, często bardzo ogólnych fraz. Najważniejszą korzyścią jest chyba jednak fakt, że „długi ogon” zapewnia dobrą widoczność w sieci, mimo tego, że nie wszystkie słowa znajdą się na pierwszych miejscach listy wyników.
Rozwój i dostępność sieci sprawiły, że szukanie informacji w wyszukiwarkach za pomocą ogólnych wyrażeń powoli zanika. Internet jako globalne źródło informacji zawiera niekiedy zbyt dużo informacji zawartych pod tą samo frazą. Wpisanie w wyszukiwarce internetowej słowa „lodówka”, „telewizor”, „komputer” z pewnością nie zapewni, że znajdziemy to czego szukamy. Wpisanie natomiast nazwy producenta modelu sprzętu itd. da nam niej wyników ale będą też one zawierały konkretne informacje. Internauci więc częściej korzystają z mniej uogólnionych wyrażeń, ale też robią to częściej. To właśnie jeden z powodów, dla którego „długi ogon” jest tak skuteczną metodą pozycjonowania.
System tworzenia słów do techniki pozycjonowania na długi ogon nie należy do skomplikowanych. Opiera się on głównie na stopniowym precyzowaniu danego wyrażenia. Zaczynają od najbardziej ogólnego, kończąc często na konkretnej nazwie produktu. Jeśli naszą ofertą jest sprzęt RTV i chcemy zainteresować klienta telewizorem powinniśmy precyzować w podobny sposób jak pokazany na przykładzie: RTV -> Sklep RTV -> Telewizor -> Telewizor LG -> Telewizor LG sklep -> Telewizor LG sklep Gdańsk. Jak więc widać, im więcej słów wykorzystamy tym lepiej. Zasada ta tyczy się nie tylko słów mających na celu dokładnie opisanie produktu, ale też synonimów popularnych słów.
Najlepszymi stronami do tego typu zabiegów są strony rozbudowane, zawierające dużo podstron. Dzięki temu wyrażenia z każdej podstrony mogą być pozycjonowane. Wyrażenia takie umieszcza się w treści podstrony, w jej nagłówkach (title), a także opisie (description).
Jak widać pozycjonowanie „na długi ogon” nie jest złożonym procesem. Wymaga on jednak cierpliwości w znajdywaniu i przygotowywaniu użytecznych słów i wyrażeń. Metoda ta posiada również wady. Nigdy nie będziemy w stanie dokładnie przewidzieć jakiej dokładnie frazy będzie szukał internauta.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?