Wszystkie artykuły » Aktualności » Trendy SEO 2022

Trendy SEO 2022

W tle duże biuro, na pierwszym planie nałożone okno wyszukiwania, w które jest wpisane "2022 trends) i osoba w garniturze wskazująca palcem to okno

SEO, czyli optymalizacja strony pod algorytmy wyszukiwarki, to kwestia ważna dla każdego biznesu. Jeśli chcemy być widoczni w internecie, nie możemy tego bagatelizować. Wręcz przeciwnie – od tego, jak dobrze wykorzystamy możliwości, zależy, czy będziemy w stanie prowadzić firmę konkurencyjną i dochodową. Widoczność w sieci to podstawa. Obok płatnych reklam, to właśnie naturalne wejścia z wyszukiwarek stanowią jeden z filarów dochodów sklepów internetowych i biznesów prowadzonych w sieci. Aby konkurencja była bardziej złożona i sprawiedliwa, algorytmy wyszukiwarek są stale udoskonalane. Nie wystarczy zatem przygotować i opublikować strony. Jeśli zależy nam na konkurencyjności, musimy stale dbać o jak najlepsze dostosowanie się do aktualnych wytycznych. Sprawdźmy w związku z tym, na jakie kwestie dotyczące SEO powinniśmy zwracać uwagę w tym roku.

Responsywność i UX

Korzystanie z urządzeń mobilnych stało się już powszechne. Według danych Mobirank, także w Polsce internauci przeglądają sieć w większości przez smartfony – konkretnie 54% wobec 46% ruchu generowanego przez komputery. Jest to wygodne i praktyczne. Oczywiście, jeśli oglądane strony będą do tego właściwie dostosowane.

Istotne jest nie tylko to, jak strona została przygotowana technicznie, ale też jakie wrażenie robi na odwiedzających Liczy się jej funkcjonalność i UX, czyli doświadczenie użytkownika. Dobrze przygotowana witryna powinna być czytelna i wygodna, a kluczowe informacje łatwe do znalezienia. Wydajność strony i komfort użytkowania przekładają się na to, jak ocenia ją wyszukiwarka. Zadbajmy więc o wygodę naszych gości. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, dajmy im możliwość szybkiego kupowania bez konieczności zakładania konta. Ścieżka zakupowa powinna być jak najkrótsza i pozbawiona zbędnych rozpraszaczy. Dotyczy to także reklam, które często utrudniają dostęp.

Wartościowa treść

Jeśli ktoś wejdzie na naszą stronę, powinien tam znaleźć unikalny content. Stawiajmy przede wszystkim na treści merytoryczne, przydatne i angażujące. Unikajmy przepisywania artykułów z innych stron. Taka metoda może nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. Treść, budowa i sens tekstu są porównywane z innymi artykułami w branży przez roboty indeksujące Google. Jeśli zależy nam na pozycji lidera, musimy stawiać na jakość i unikalność. Artykuły rzetelne i wnoszące coś nowego do tematu będą też chętniej udostępniane. To także wpłynie korzystnie na naszą widoczność.

Core Web Vitals i pozostałe kwestie

Podstawowe Wskaźniki Internetowe to opublikowany przez Google zbiór wytycznych dla właścicieli stron i osób, które nimi zarządzają. Pojawił się w maju 2020 roku. Wśród wskazanych zaleceń znalazły się poruszone już przez nas kwestie komfortu i treści. Co jeszcze? Google zwraca uwagę na prostotę kodu strony czy odpowiednią kompresję grafik. Ważne jest także właściwe korzystanie z nagłówków, meta danych i atrybutów alt. Wyszukiwarka wykorzystuje Core Web Vitals w analizie stron. Istotną rolę odgrywają tu trzy elementy: LCP, FID oraz CLS. Dotyczą one kolejno czasu wczytania się największego fragmentu strony, opóźnienia przy pierwszym działaniu oraz renderowania kolejnych elementów na podstronach. Wskaźniki są oceniane w ramach konkretnej skali – przykładowo jeśli chodzi o LCP, powinniśmy dążyć do uzyskania wyniku poniżej 2,5 sekundy.