Wszystkie artykuły » Tworzenie stron internetowych » Aspekty techniczne » Działania on-site SEO i off-site SEO

Działania on-site SEO i off-site SEO

SEO long tail

Witryna internetowa to w dzisiejszych czasach najważniejsze medium komunikacji z klientem. Jeżeli chcemy dotrzeć z naszą ofertą do jak największej liczby osób, powinniśmy zadbać o to, aby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych. Do tego niezbędne są jednak dobrze zaplanowane działania SEO. Jest to nic innego jak search engine optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarki. Strategię SEO dzielimy na dwie grupy – off-site i on-site. Czym różnią się od siebie te działania?

On-site SEO, czyli content is a king

Żeby nasza strona przyciągała jak największą liczbę użytkowników musi być dobrze wypozycjonowana. Niezbędne do tego są działa SEO on-site, czyli wszystkie te działania, na które mamy wpływ i których możemy dokonać na naszej stronie internetowej. Przede wszystkim zalicza się do nich umieszczana na stronie treść. Ważne, żeby była ona merytoryczna i wartościowa. Jednak działania on-site, to nie tylko dobry content. Liczy się także przejrzysta struktura strony, dobrze przemyślane frazy i słowa kluczowe oraz ich odpowiednie rozmieszczenie w tekście. Dobra struktura strony i możliwość sprawnego poruszania się po niej sprzyja poprawnemu odczytywaniu witryny przez algorytmy, a to ma bezpośredni wpływ na wyświetlanie się jej wysoko w wyszukiwarkach. Nad SEO on-site dobrze jest pracować od samego początku założenia strony, dzięki temu unikniemy późniejszej konieczności przebudowywania jej.

Off-site, czyli wszystkie działania poza stroną

Nawet pomimo merytorycznej zawartości strony oraz jej przejrzystej struktury, nie powinniśmy zapominać o działaniach wspierających optymalizację poza witryną, czyli SEO off-site. Są one jednym z najważniejszych elementów budowania marki witryny. Jakie czynniki stworzą off-site SEO? Są to m.in.:

  • obecność w social mediach;
  • linkbuilding;
  • notatki prasowe i artykuły sponsorowane.

 

Duża liczba stron, które linkują do naszej domeny, wpływa pozytywnie na postrzeganie jej jako wartościową i godną zaufania. Dzięki aktywnej obecności w social mediach, recenzjom oraz poleceniom, można spodziewać się zwiększonej ilości wejść na naszą witrynę internetową. To z kolei może przełożyć się na większą liczbę potencjalnych klientów dla naszego biznesu. Bez dobrze przemyślanych działań SEO off-site może być to trudne do osiągnięcia.

Skuteczna optymalizacja drogą do sukcesu

Każdy, kto prowadzi stronę internetową prędzej czy później zetknie się z problemem optymalizacji jej pod kątem przeglądarek. Wiele osób bagatelizuje tę kwestię i zabiera się za pozycjonowanie strony samodzielnie. Warto jednak zaufać w tej kwestii specjalistom. Do sprawy powinno się podejść kompleksowo. Strategia SEO powinna być dobrze przemyślana, zarówno pod kątem działań on-site, jak i off-stie. Jej wdrażanie wymaga konsekwencji, a na efekty nieraz należy trochę poczekać. Jeżeli jednak nasz biznes zaczyna funkcjonować w sieci, wysoka pozycja witryny w przeglądarce internetowej jest kluczem do pozyskiwania nowych klientów i budowania strategii marki.