Wszystkie artykuły » Promowanie stron internetowych » Pomysły na content marketing dla małej firmy

Pomysły na content marketing dla małej firmy

content marketing

undrey/bigstockphoto.com

Coraz więcej firm posiada swoje witryny internetowe. Są tanie w utrzymaniu i potrafią znacznie zwiększyć dochód przedsiębiorstwa. Jest kilka metod, które pozwalają na to, aby strona była widoczna dla potencjalnych klientów. Mniejsze firmy nie mają dużego budżetu, aby zapewnić sobie reklamę w Internecie, dlatego też wiele z nich korzysta z tak zwanego content marketingu. Polega on na umieszczaniu treści na stronach internetowych, dopasowanych w taki sposób, aby pełniły funkcje reklamową, przyciągały adresatów, a zarazem powodowały, by strona internetowa była widoczna w wynikach wyszukiwania Google. W jaki sposób tanio i skutecznie wykorzystać content marketing w budowaniu wizerunku małej firmy i poszerzania grona potencjalnych klientów?

Przede wszystkim treść

Najważniejsze w marketingu treści jest to, aby na stronie internetowej umieszczać teksty, które dla odbiorców będą nie tylko atrakcyjne, ale i przydatne oraz użyteczne. Dlatego też poleca się prowadzenie bloga, który będzie skupiał się na tematyce związanej z działalnością firmy. Są na to dwa sposoby, pierwszy to założenie osobnej strony internetowej, która będzie miała charakter poradnikowy, czy informacyjny. Kolejną metodą jest umieszczenie osobnej zakładki na stronie sklepu, która przekierowuje do treści artykułów.

Wykorzystaj social media

Obecnie mnóstwo osób korzysta z portali społecznościowych. Dlatego też dobrym rozwiązaniem będzie założenie profilów firmy w różnych mediach społecznościowych. To pozwala na bezpośredni kontakt z klientami firmy, ale również wpływa na wizerunek. Warto dzięki nim umieszczać informacje o nowych tekstach dostępnych na blogu firmowym.

Jakie teksty umieszczać na stronie?

Tematyka artykułów powinna bezpośrednio łączyć się z dziedziną, w której specjalizuje się dane przedsiębiorstwo. To powoduje przyciąganie do witryny osób, które znajdują się w grupie potencjalnych klientów. Osoby zainteresowane daną tematyką lub hobbyści mogą w łatwy sposób przenieść się do sklepu i wyszukać w nim produkty opisywane w tekstach. Dla przykładu, firma oferująca akcesoria fotograficzne, takie jak: aparaty, obiektywy i tym podobne, powinna skupić się na tematyce fotografii. Dlatego też najciekawszymi tekstami będą takie, które pozwolą wdrożyć się w temat fotografii zarówno osobom początkującym, jak i działającym już w tej dziedzinie. Warto wtedy umieszczać teksty poradnikowe, pomagające rozwijać umiejętności fotografów, czy też uzyskiwać nowe efekty przy zastosowaniu wskazówek z tekstu. Atrakcyjne dla odbiorcy będą również artykuły, które opierać się będą na testowaniu sprzętów, porównywaniu ich i sprawdzaniu w praktyce opcji danych przedmiotów, które zakupić można w danym sklepie. Treści bezpośrednio dopasowane do działalności są podstawą. W ten sposób, sklepy z ubraniami, powinny skupić się na tematyce modowej, tworzeniu stylizacji opartych na najnowszych trendach. Przy czym zaleca się umieszczanie zdjęć i grafik, które przedstawiać będą stylizacje z wykorzystaniem produktów ze sklepu.

Różne formy przedstawiania treści

Content marketing to nie tylko teksty. Aby trafiać do szerszego grona osób zainteresowanych warto poszerzyć publikowane treści uatrakcyjniając je różnymi formami przekazu. W związku z tym popularne mogą być filmy wideo, które mogą przedstawiać wywiady z ekspertami, poradniki, czy recenzje. Ciekawe będą także ikonografiki: zdjęcia, komiksy, obrazki przyciągające uwagę i uatrakcyjniające treść. Warto jednak publikować artykuły eksperckie, o wysokiej jakości.