Słownik webmastera

Co to są tagi i ich rola na stronie WWW

Tagi to obok kategorii najważniejszy sposób porządkowania treści na stronach internetowych. Nazywane też znacznikami, stanowią słowa lub frazy przypisane do określonego fragmentu informacji. Słowa te są najczęściej w jakiś sposób powiązane pod względem treści z „otagowanym” materiałem. Fragmentem takim może być podstrona witryny internetowej, wpis na blogu lub wpis w serwisie społecznościowym. Tagujemy jednak także […]

Czytaj dalej...

Rich snippets

Rich snippets to inaczej rozszerzone opisy stron internetowych, wyświetlane w wynikach Google. To element każdego wyniku wyszukiwania dla danej frazy, która znajduje się pomiędzy tytułem i adresem strony w kodzie strony.

Czytaj dalej...

Czym są i jak działają lejki sprzedażowe?

Post Image

Co to jest „lejek sprzedażowy”? Takim terminem określamy specyficzny proces, zachodzący pomiędzy pierwszym zetknięciem klienta z daną marką, a dokonaniem przez niego zakupu. Pytanie brzmi: czy ten proces w ogóle da się ująć w karby?

Czytaj dalej...

Marketing automation

Marketing automation (inaczej automatyzacja marketingu) to prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem specjalnego, dedykowanego oprogramowania oraz narzędzi przeznaczonych do zbierania i przetwarzania informacji na temat klientów, wspierających analizę danych, planowanie publikacji contentu i automatyzacji interakcji z odbiorcami, dzięki czemu przyczynia się do udoskonalania procesów sprzedażowych, content marketingowych i reklamowych. Jednak jej głównym celem jest przede wszystkim […]

Czytaj dalej...

Co to jest AMP Stories?

AMP, czyli Accelerated Mobile Pages, to narzędzie pozwalające optymalizować przeglądanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych, dzięki dostosowaniu ich do wielkości urządzenia i jego parametrów. Najlepiej sprawdza się na stronach z przewagą tekstu niż grafiki.

Czytaj dalej...

Co to jest landing page?

Pozwalają zwiększyć konwersję, lecz mogą stanowić także zwykłe, osobne strony internetowe – mowa o landing page, czyli tzw. stronie lądowania. Co to jest landing page i w jakich celach się je tworzy?

Czytaj dalej...

Co to jest AMP?

Accelerated Mobile Pages (AMP) – czyli przyspieszone strony mobilne, to standard tworzenia stron internetowych, które wczytują się szybko nawet jeśli użytkownik korzysta z powolnej sieci. Strony takie wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Witryny obsługiwane w standardzie AMP zawierają dodatkowe informacje, dzięki czemu mogą obsługiwać specjalne funkcje wyświetlania w wynikach najpopularniejszej przeglądarki internetowej.

Czytaj dalej...

Co to jest CPC?

CPC, czyli Cost Per Click (płatność za kliknięcie) to najpowszechniejszy model rozliczeń w reklamie internetowej, np. w kampanii bannerowej, gdzie reklamodawca ponosi koszt pojedynczego kliknięcia, czyli płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w jego reklamę. Samo wyświetlenie danej reklamy/linku jest bezpłatne.

Czytaj dalej...

Co to są generatory treści?

Generatory treści (inaczej zwane mieszarkami lub synomizatorami) to skrypty, które na podstawie gotowego artykułu mogą wygenerować unikalne treści.

Czytaj dalej...

Co to jest content marketing (marketing treści)?

Content marketing (tzw. marketing treści) to działania zmierzające do tworzenia i rozpowszechniania atrakcyjnych, pożądanych treści zorientowanych na ściśle określonego odbiorcę w sieci internetowej. Ich celem jest nie tylko pozyskanie lojalnego klienta, ale też nawiązanie z nim długotrwałej relacji, przewidującej zaangażowanie obu stron.

Czytaj dalej...