Słownik webmastera

Co to jest landing page?

Pozwalają zwiększyć konwersję, lecz mogą stanowić także zwykłe, osobne strony internetowe – mowa o landing page, czyli tzw. stronie lądowania. Co to jest landing page i w jakich celach się je tworzy?

Czytaj dalej...

Co to jest AMP?

Accelerated Mobile Pages (AMP) – czyli przyspieszone strony mobilne, to standard tworzenia stron internetowych, które wczytują się szybko nawet jeśli użytkownik korzysta z powolnej sieci. Strony takie wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Witryny obsługiwane w standardzie AMP zawierają dodatkowe informacje, dzięki czemu mogą obsługiwać specjalne funkcje wyświetlania w wynikach najpopularniejszej przeglądarki internetowej.

Czytaj dalej...

Co to jest CPC?

CPC, czyli Cost Per Click (płatność za kliknięcie) to najpowszechniejszy model rozliczeń w reklamie internetowej, np. w kampanii bannerowej, gdzie reklamodawca ponosi koszt pojedynczego kliknięcia, czyli płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w jego reklamę. Samo wyświetlenie danej reklamy/linku jest bezpłatne.

Czytaj dalej...

Co to są generatory treści?

Generatory treści (inaczej zwane mieszarkami lub synomizatorami) to skrypty, które na podstawie gotowego artykułu mogą wygenerować unikalne treści.

Czytaj dalej...

Co to jest content marketing (marketing treści)?

Content marketing (tzw. marketing treści) to działania zmierzające do tworzenia i rozpowszechniania atrakcyjnych, pożądanych treści zorientowanych na ściśle określonego odbiorcę w sieci internetowej. Ich celem jest nie tylko pozyskanie lojalnego klienta, ale też nawiązanie z nim długotrwałej relacji, przewidującej zaangażowanie obu stron.

Czytaj dalej...

Co to jest PageRank?

PageRank to matematyczny algorytm wykorzystywany przez wyszukiwarkę w celu ustalenia kolejności stron w przedstawionych użytkownikowi wynikach wyszukiwania.

Czytaj dalej...

Co to jest Web 2.0?

Web 2.0, określane jako „druga generacja Internetu”, charakteryzuje nowy sposób korzystania z sieci – obejmuje serwisy internetowe powstające po 2001 roku, wykorzystujące treści generowane i/lub współtworzone przez ich użytkowników. Poprzez wykorzystanie kanałów RSS i Atom oraz nowych technik, takich jak: XHTML, SOAP, AJAX, XUL i RDF umożliwia tworzenie i swobodną wymianę informacji.

Czytaj dalej...

Co to jest HTTPS?

HTTPS (and. Hypertext Transfer Protocol Secure) jest szyfrowaną odmianą protokołu HTTP. Komunikacja nie odbywa się tutaj na zasadzie klient-serwer (spotykana np. w serwerach poczty elektronicznej), a na zasadzie szyfrowanego protokołu SSL, dzięki któremu nie ma możliwości przejęcia czy zmiany danych przesyłanych w ramach tego połączenia. Sam protokół SSL został stworzony w 1994 roku przez firmę […]

Czytaj dalej...

Co to jest remarketing?

Remarketing, określany również jako reklama powracająca (śledząca), pozwala na ponowne dotarcie do użytkowników danej witryny, w momencie odwiedzania przez nich innych stron internetowych lub korzystania z wyszukiwarki Google – zwiększa w ten sposób prawdopodobieństwo ich powrotu, na przykład do naszego sklepu internetowego i dokonania zakupu.

Czytaj dalej...

Co to są cookies?

Cookies, czyli popularne ciasteczka, są niewielkimi plikami tekstowymi wysyłanymi przez oglądane przez nas strony internetowe do używanej przeglądarki internetowej, a następnie przesyłane ponownie na dany serwis WWW w momencie odwiedzin. Używane są do utrzymywania tzw. sesji, czyli zapamiętywanych przez jakiś czas szczegółów odnośnie połączenia. Warto podkreślić, iż cookies nie służą identyfikacji użytkownika, a jedynie danych […]

Czytaj dalej...