Wszystkie artykuły » Tworzenie stron internetowych » Trendy w tworzeniu stron WWW

Trendy w tworzeniu stron WWW

Tworzenie stron WWW wymaga ciągłej obserwacji rynku i podążania za nowoczesnymi trendami, które zadowolą nawet najbardziej wymagającego klienta. Aby być na bieżąco z obowiązującymi w danym momencie nowinkami technologicznymi z zakresu tworzenia stron internetowych, każdy webmaster musi bezustannie dokształcać się, a następnie wdrażać nowe trendy w tworzone przez siebie witryny. Implementacja nowych rozwiązań w tej dziedzinie jest niezwykle ważna w celu dogonienia konkurencji oraz wysokich wyników w wyszukiwarkach internetowych.

Rok 2012 był okresem narodzin wielu nowych i innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie tworzenia stron WWW. Natomiast rok 2013 jest momentem wdrażania oraz praktycznego wykorzystywania ich.

strony www

Najnowsze trendy w dziedzinie projektowania stron WWW związane są z popularnością kanałów mobilnych, a także społecznościowych. Obecnie webmasterzy koncentrują się na łączeniu konsumentów z firmami oraz utrzymaniu wysokiego poziomy wydajności stron, począwszy od wykorzystywania responsywnego projektowania witryn aż do przełomowych elementów nawigacyjnych. Jakie trendy w tworzeniu stron WWW są najpopularniejsze?

  • Responsywne projektowanie stron WWW (ang. Responsive Web Design, RDW)- responsywność polega na konstruowaniu stron internetowych w taki sposób, żeby dana witryna dopasowywała się do rozmaitych wielkości ekranów, na których ma być ona wyświetlana. Dzięki czemu w przypadku dużych monitorów wybrana strona WWW może w pełni wykorzystać większą przestrzeń, natomiast na małych ekranach może całkowicie zmienić swój układ, a tym samym- automatycznie dopasować wielkość czcionki oraz poszczególnych elementów witryny. Dzięki tej technice przeglądanie i nawigacja strony są bardzo wygodne na każdym rodzaju urządzenia. RDW pozwala zatem na zaoszczędzenie czasu, a także pieniędzy.
  • Image Tiles, czyli interaktywny układ graficzny. Jednym ze sposobów jego realizacji są pluginy, które umożliwią wyświetlanie dostępności towaru, zawartości kanałów społecznościowych oraz dadzą możliwość umieszczenia przez odwiedzającego daną stronę komentarza, zachęcenia go do interakcji.
  • Parallax Scrolling – to innowacyjna technika polegająca na tworzeniu jednostronicowych witryn, które składają się z wielu przesuwających się po ekranie warstw. Prędkość z jaką warstwy danej strony WWW są przewijane zależy od użytkownika. Tego typu witryny mogą być konstruowane w taki sposób, żeby można było je przesuwać pionowo i poziomo. Można także zastosować tę technikę wyłącznie w wybranych sekcjach strony. Parallax Scrolling pozwala osiągnąć wciągające efekty wizualne, które przyczynią się do poprawy statystyk danej strony , w tym przede wszystkim czasu przebywania na niej użytkowników.
  • Kanały społecznościowe (ang. Social Feeds), które próbują zacieśniać związki między markami a ich konsumentami, wykraczając poza takie elementy społecznościowe jak przyciski „Lubię to” bądź „Powiadom znajomego”. Jedną z możliwości rozpoczęcia społecznościowej aktywności na stronie WWW jest plugin a’la Pinteres bądź też plugin Socialist, gdyż umożliwiają one użytkownikom tworzenie „tablic społecznościowych” łączących aktywność różnorodnych portali społecznościowych takich jak Facebook, YouTube czy LinkedIn.
  • Typografia – odgrywa ona ważną rolę we wszystkich dziedzinach sprzedaży, począwszy od opakowań produktów aż do projektowania stron WWW. Użycie jej powoduje to, że dana strona jest atrakcyjna wizualnie. Ponadto typografia odgrywa również znaczącą rolę w definiowaniu hierarchii zawartości witryny. Kolor oraz rozmiar obiektów w połączeniu z odpowiednim umieszczeniem ich na stronie internetowej pomagają wyróżnić pewne obszary witryny, a także sprawić, że staje się ona intuicyjna dla odwiedzających. Często wymusza ona również uproszczenia w strukturach strony i prowadzi do poprawienia jej wyglądu bądź funkcjonalności na urządzeniach mobilnych. Zgodnie z nową tendencją, czyli mniej tekstu i więcej grafiki, dzięki typografii można skorzystać z okazji, by użyć czcionki jako elementu graficznego.

 

Zastosowanie nowych trendów w tworzeniu stron WWW nie zawsze będzie dobrym rozwiązaniem. Należy uważać na przerost formy nad treścią oraz małą funkcjonalność strony, które mogą doprowadzić do spadku wydajności i pozycji w rankingu wyszukiwarek.