Wszystkie artykuły » Tworzenie stron internetowych » Zasady pisania dobrych tekstów sprzedażowych

Zasady pisania dobrych tekstów sprzedażowych

dobre teksty sprzedażowe

undrey/bigstockphoto.com

Strona internetowa jest nie tylko wizytówką firmy, ale i potężnym narzędziem marketingowym, które umiejętnie wykorzystane, może znacznie podnieść wyniki sprzedażowe firmy oraz pomóc w pozyskaniu nowych klientów. Aby dobrze spełniała swoją rolę, należy zadbać o odpowiednią jakość umieszczanych na niej tekstów sprzedażowych, aby były zachęcające do skorzystania z oferty czy zakupu produktu, ale przy tym oryginalne i nie nachalne. Poniżej klika zasad, których należy przestrzegać tworząc teksty sprzedażowe.

1. Słowa kluczowe

Czyli fundament każdego tekstu, który ma zostać odnaleziony przez przeglądarkę internetową. Warto wykazać się przy tym inwencją i zastanowić, jakich haseł mogą użyć osoby wyszukujące danego produktu/usługi. Jednak słowa te muszą być umiejętnie wplecione w tekst, tak aby pozostał on naturalny, by dobrze się go czytało, a przy tym by frazy stanowiły jego płynną całość, nie wyróżniały wyrwane z kontekstu.

2. Podział tekstu, śródtytuły

Ciągły tekst bez akapitów czyta się ciężko. Dlatego poszczególne partie materiału należy od siebie oddzielać, stosując zasadę – wątek na akapit. Wyszukując czegoś w sieci użytkownicy często w pierwszej kolejności, zanim zagłębią się w treść, zwracają uwagę na nagłówki, dlatego należy stosować śródtytuły, aby zachęcić ich do dalszego czytania.

3. Prostota, przejrzystość, styl

Używaj prostego słownictwa. Tam gdzie nie ma takiej potrzeby, nie należy tekstu przesadnie ozdabiać ani szpikować fachową terminologią. Taka grafomania na pewno zniechęci do dalszego czytania. Tekst ma być prosty, na temat, a jego styl dostosowany do charakteru strony czy produktu. Inaczej wyglądają teksty sprzedażowe, których odbiorcą jest młodzież szukająca gadżetów, a inaczej witryna sklepu winiarskiego przeznaczona dla koneserów tych trunków. Stosując skróty, albo branżowe nazwy na stronach przeznaczonych nie tylko dla fachowców z danej dziedziny, należy je krótko wyjaśniać w nawiasach.

4. Krótkie zdania, kropki, przecinki

Budowane zdania nie mogą być zbyt długie. Niezmiernie ważne jest stosowanie znaków interpunkcyjnych, które dzielą zdania, przez co łatwiej się je czyta. Oczywiście teksty muszą być jednocześnie poprawne stylistycznie i ortograficznie, także stosowanie zasad poprawnej pisowni jest absolutną koniecznością.

5. Przedstawienie korzyści

Czyli jedna z podstawowych zasad skutecznej sprzedaży. Jakie korzyści będą mieli potencjalni klienci z zakupu produktów właśnie tej firmy? Co przyniesie im zakup właśnie tej usługi? Co zaoszczędzą, co zyskają? Należy przy tym wystrzegać się nachalnej reklamy własnej firmy, a także wyświechtanych sloganów, które widnieją na większości stron internetowych danej branży, typu „nasz firma, jako lider na rynku”, a także oczerniania konkurencji wskazując konkretny podmiot.

6. Zwracaj się do klienta

Mimo, iż Internet pozwala na anonimowość, to każdy jego użytkownik lubi czuć się wyjątkowo, chce być szanowany i traktowany podmiotowo, nie przedmiotowo. Dlatego warto zawrzeć w tekście zwroty zwracające się bezpośrednio do niego, np. „otrzymujesz wysokiej jakości produkt”, „oszczędzisz swoje pieniądze”, „przygotujemy to specjalnie dla ciebie”.