Google Direct Answers – co to jest?
- 06
- maj
Czy może być coś lepszego niż pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania? Zdecydowanie. O wiele bardziej pożądanym celem jest osiągnięcie tak zwanej pozycji zerowej. Najprościej ujmując, jest to bezpośrednia odpowiedź na zadane mechanizmom wyszukiwarki pytanie. Sprawdźmy, jak osiągnąć taki efekt, z jakimi konkretnie korzyściami się to wiąże i czy istnieją jakieś minusy.
Czym jest Direct Answers Google?
Użytkownicy korzystający z wyszukiwarki Google często zamiast fraz wpisują konkretne pytania. W takim przypadku algorytmy starają się znaleźć stronę, której treść najlepiej odpowiada zadanemu pytaniu. Firma zadbała o funkcjonalność, której zadaniem jest wyświetlenie fragmentu witryny z odpowiedzią. Może to także dotyczyć definicji lub rozmaitych pojęć naukowych. Dla użytkowników jest to przede wszystkim ułatwienie. Dostają informację, której szukają, znacznie szybciej i bez potrzeby klikania. Dla właścicieli stron i biznesów internetowych – szansa na dotarcie do większej liczby osób.
Jak konkretnie wygląda treść prezentowana w ramach Google Direct Answers? Wynik oprócz fragmentu tekstu może zawierać również zdjęcie, a także URL prowadzący do naszej strony oraz jej klikalną nazwę. Dla wielu biznesów obecnych w internecie jest to naprawdę dobry sposób na pokazanie się potencjalnym klientom. Jeśli wyszukiwarka stwierdzi, że na wpisane zapytanie to nasza strona ma najlepszą, konkretną odpowiedź, wpłynie to bardzo korzystnie na naszą wiarygodność.
Plusy i minusy Direct Answers
Główną zaletą omawianego rozwiązania jest umiejscowienie. Pozycja zero pojawia się na stronie z wynikami wyszukiwania na samej górze. Wyżej niż wyniki organiczne oraz płatne reklamy. Jest to miejsce bardzo dobrze wyeksponowane. Warto zaznaczyć też, że takie wyróżnienie jest traktowane bardzo prestiżowo. Świadczy to o tym, że materiał na naszej witrynie jest naprawdę dobrej jakości i godny polecenia. Jeśli na stronie znajduje się dużo treści, stawia nas to w roli prawdziwego eksperta i autorytetu w danej dziedzinie. To z kolei przekłada się na realny wzrost wejść oraz cytowań i podlinkowań, co także ma korzystny wpływ na SEO (optymalizację strony pod kątem algorytmów wyszukiwarek).
Może się jednak zdarzyć tak, że internauci, przyzwyczajeni do pomijania wyników reklamowych, skupią się od razu na dole strony, gdzie znajdą wyniki naturalne. Dlatego obok Direct Answers warto zadbać także o odpowiednią ekspozycję organicznych wyników. A jeśli zależy nam na wyprzedzeniu konkurencji, powinniśmy rozważyć też obecność w wynikach płatnych.
Fakt, że ludzie mogą zapoznać się z treścią naszej strony jeszcze przed wejściem na nią, jest zazwyczaj korzystny. Z jednej strony może to zachęcać do odwiedzin. Z drugiej stanowi jednak pewne zagrożenie. Użytkownik może bowiem od razu uzyskać wiedzę, której szukał i nie będzie miał już potrzeby wchodzić na stronę. Aby temu przeciwdziałać, warto zadbać, by witryna zwracała uwagę nazwą i dobrze dobranymi grafikami. Jeśli internauta do nas nie zajrzy, niech przynajmniej zostanie mu w głowie nazwa strony w powiązaniu z wyszukiwanym tematem.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?