Jakie paid media warto wykorzystać w promocji biznesu online?
- 19
- październik
Paid media to wszelka forma promocji i reklamy marki, za którą musimy zapłacić. Pojęcie to cieszy się ostatnio złą sławą. Płatna reklama tradycyjna, czyli prasowa lub telewizyjna, trąci myszką, ta w sieci zaś bywa irytująca. Krytycy zapominają jednak, że każde medium ma swoich odbiorców, a dobra reklama, gdy jest celowa, przynosi efekty. Nie warto więc pod hasłem paid media widzieć tylko drogiej promocji, która częściej zniechęca niż promuje markę. Jak wykorzystać płatne działania marketingowe tak, aby służyły naszemu biznesowi online?
Paid media w sieci – kiedy i jak?
W tradycyjnym modelu biznesowym paid media znajdują się najczęściej na początku ścieżki sprzedażowej. Oznacza to, że budują świadomość marki i pozwalają podnieść jej rozpoznawalność. Nowoczesne narzędzia marketingowe mogą jednak dużo więcej, dzięki czemu trafiają do potencjalnych klientów także wtedy, gdy szukają oni konkretnego produktu czy usługi, lub decydują się na zakup. Dlatego paid media przestają być irytującym banerem czy reklamą, która wyskakuje na ulubionej stronie w najgorszym momencie. Dobrze wykorzystane narzędzia promocyjne i przemyślane kampanie mogą pomóc nam ściągnąć klientów i wzbudzić ich zaufanie, co według handlowców jest przynajmniej połową sukcesu.
Skoro płatne reklamy mogą oddziaływać na klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, to z pewnością warto z nich korzystać promując markę w sieci. Do szczególnie skutecznych narzędzi, które trzeba uwzględnić w budżecie, należą kampanie AdWords.To właśnie one wpływają bezpośrednio na pozycjonowanie naszej strony i mogą sprawić, że będzie pojawiać się na szczycie w wynikach wyszukiwania Google. To rozwiązanie ma dzięki temu potężny wpływ nie tylko na rozpoznawalność marki, ale pomoże też przyciągnąć klientów do naszej firmy. Podobnie działa marketing szeptany. Podnosi on popularność firmy i buduje zaufanie do marki.
Za które narzędzia warto płacić?
Prócz dwóch narzędzi wymienionych w ostatnim akapicie, biznesowi w sieci z pewnością przyda się fachowa promocja w mediach społecznościowych. Chodzi tu przede wszystkim o rzetelnie prowadzony fanpage i podstrony informacyjne, które pomogą dotrzeć do nas ludziom, jakich interesują nasze usługi. Dobre targetowanie jest w tej metodzie kluczowe. Właśnie ono bowiem sprawia, że z irytującej reklamy nasze działania marketingowe zmieniają się w ciekawe i pożądane treści. Z omawianym rozwiązaniem łączy się bezpośrednio remarketing, który potrafi realnie wpłynąć na wyniki sprzedaży firmy działającej w sieci. I tu znów trafiamy bezpośrednio do zainteresowanych, wiążąc ich z naszą marką, czyli pozyskując stałych klientów.
Jeśli twój biznes działa w internecie, nie możesz lekceważyć roli influencerów w promocji twojej firmy. Odpowiednio dobrane materiały i informacje przekazane przez osoby o dużych zasięgach mogą wynieść firmę na szerokie wody w krótkim czasie. Profesjonalna pomoc osób, których target łączy się z naszym, oznacza nienachalną reklamę, jaką odbiorcy poznają z przyjemnością. Wskutek tego zarówno wizerunek firmy, jak i jej wyniki będą dużo lepsze i za to z pewnością warto zapłacić!
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?