Analiza konkurencji w SEO

Grafika 2D - otwarty laptop, na ekranie wyniki wyszukiwania, dwa małe ludziki - jeden wspina się po drabinie opartej o ekran, drugi przystawia do ekranu wielką lupę

Analiza konkurencji od zawsze była jednym z filarów sprawdzania, czy biznes jest rentowny. Od kiedy wiele firm przeniosło się do sieci, analiza konkurencji w SEO stała się równie ważna. To właśnie ona decyduje bowiem o tym, jak wysoko w wynikach wyszukiwania znajduje się nasza witryna na tle konkurencji. Jest to krok o tyle ważny, że właśnie od niego zaczyna pracę każda agencja reklamowa, którą zatrudnimy do promocji naszej strony. Czym jest analiza SEO i po co się ją przeprowadza?

Sprawdź, z kim konkurujesz

Analiza konkurencji w SEO to nic innego, jak dokładne sprawdzenie, kto jest liderem w branży, w której działamy. Praca ta pozwoli nam też określić słowa i frazy, które są kluczowe dla naszej branży. Dzięki temu sami zyskamy możliwość dostosowania treści na stronie tak, by zyskiwać coraz lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Analizy tego typu wymagają wiedzy i doświadczenia, a przede wszystkim umiejętności posługiwania się narzędziami analitycznymi. To właśnie one pozwalają na przeprowadzenie pełnej i dokładnej analizy fraz. Dzięki temu poznamy najbardziej skuteczne i popularne słowa dla branży oraz konkretnych usług.

Analiza konkurencji to jednak nie tylko keyword research. To pełna diagnoza pozycji firmy w wyszukiwarce. Sprawdzana jest więc nie tylko jej pozycja na tle konkurencji, ale i potencjał strony samej w sobie. O tym, jak popularne jest nasze miejsce w sieci, decyduje nie tylko udostępniana tam treść czy historia firmy. Ważne jest też to, jak dobrze wpisuje się ona w SEO i czy można to poprawić. Czasem niezbędna jest rozbudowa części blogowej, innym razem poszerzenie oferty lub uzupełnienie opisów. Każda diagnoza jest inna, różnią się więc też strategie, jakie marketingowcy wdrażają, by podnieść pozycję witryny w wyszukiwarce.

Analiza SEO kopalnią wiedzy

Pogłębione sprawdzenie bazy słów kluczowych obejmuje też zwroty, które Google podpowiada, gdy wpisujemy słowa popularne dla naszej branży. Im szerszy kontekst, tym więcej przydatnych informacji, które możemy wykorzystać do tworzenia strategii marketingowej dla naszej witryny. Oczywiście nie warto też skupiać się na badaniu tylko jednej konkurencyjnej strony. Całościowe poznanie naszych konkurentów w sieci realnie zwiększy nasze szanse na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Aby skutecznie budować wiarygodność marki w sieci, warto też zadbać o jakość linków prowadzących na nasza stronę. Linki słabej jakości, czyli strony służące tylko przekierowaniu ruchu, mogą źle wpłynąć na naszą pozycję w sieci. Jeszcze kilka lat temu nie miało to takiego znaczenia, ale dziś liczą się strony, które są źródłem rzetelnej wiedzy i posiadają unikalne informacje. Właśnie dlatego jakościowe treści stały się tak ważne w skutecznym promowaniu witryny. Szczególnie w czasach, gdy mamy narzędzia pozwalające kierować ruch sieciowy w konkretne miejsca na naszej stronie.

Profesjonalna analiza konkurencji SEO dostarczy nam wiedzy o linkach, z których pozyskuje ruch konkurencja, pozwalając wytyczać ścieżki do wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.