Wszystkie artykuły » Tworzenie stron internetowych » Aspekty techniczne » Jak dostosować stronę do urządzeń mobilnych?

Jak dostosować stronę do urządzeń mobilnych?

mobilna strona internetowa

31moonlight31/bigstockphoto.com

Przeglądanie stron internetowych nie wymaga już posiadania komputera. Na niewielkich ekranach smartfonów czy tabletów można śmiało serfować po sieci. To właśnie urządzenia mobilne są częstszym narzędziem do pracy i rozrywki online niż komputera. Dlatego też tak ważne jest, aby nasza strona był dobrze skonfigurowana i była wykonania w technologii responsywnej. Niepoprawne wyświetlanie się na mniejszych ekranach znacząco ogranicza skuteczność takiej strony. Jak pod względem graficznym oraz technicznym należy dostosować stronę do urządzeń mobilnych? Poniżej kilka ważnych informacji.

Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych to również niezbędny warunek, aby w ogóle wyświetla się ona w wyszukiwarce mobilnej Google. Nieprzyjazne smartfonom i tabletom strony to gwarancja braku wizyt znacznej grupy potencjalnych klientów. Najważniejsze, aby zastosować Responsive Web Design. Strona musi być zaprojektowana elastycznie, aby dopasowywać wszelkie jej elementy do różnych wielkości i kształtów. Ważne, aby zarówno grafika, jak i układ treści, odpowiednio rozkładały się na stronie, gdy jest ona przeglądana na tablecie lub telefonie. W tym przypadku adres witryny jest taki sam dla komputerów i urządzeń przenośnych.

Natomiast stosując oddzielne adresy URL dla strony internetowej na komputer, a inny na telefony tworzy się dwie wersje witryny. Desktopowa jest bardziej rozbudowana, szczególnie pod względem grafiki. Wersja mobilna przed adresem zawiera literkę „m”, np. m.strona.pl, i jest znacznie prostsza – jednorodny układ, mało grafiki oraz elementów obciążających stronę. Najszybszym rozwiązaniem przy tworzeniu strony mobilnej jest zastosowanie szablonu z taką opcją. Powszechnie korzysta się z WordPressa, Joomla, czy PrestaShopa, bo daje to dużą oszczędność czasu przy budowanie nieskomplikowanej strony www. Dodatkowo można od razu skonfigurować ją również dla urządzeń mobilnych. Posiadając responsywny szablon będzie można bez żadnych kłopotów korzystać z danej stron na każdym typie ekranu.

Fakt, ze wpływy reklamowe z urządzeń mobilnych cały czas się zwiększają, konieczne jest monitorowanie ruchu właśnie z telefonów komórkowych. Już w 2014 roku wyszukiwarka Google miała więcej wyszukań za pomocą urządzeń mobilnych niż przez komputery. Zaledwie rok później ruch mobilny wygenerował więcej płatności za reklamy w wyszukiwarce. Facebook również reaguje na rewolucję w tej sferze, dopasowując swój serwis przede wszystkich do użytkownika smartfonowego, bo większość, około 75 procent, łączy się z portalem właśnie za pośrednictwem telefonu. Ogólnie z urządzeń mobilnych codziennie korzysta 3 mld ludzi na całym świecie, dlatego dopasowanie strony internetowej do wyświetlania się w telefonie to wręcz obowiązek. Bez tego staje się ona mało użyteczna i nieopłacalna.