Wszystkie artykuły » Tworzenie stron internetowych » Jakie treści na stronę internetową – krótkie czy długie?

Jakie treści na stronę internetową – krótkie czy długie?

dobre teksty sprzedażowe

Content jest niezwykle ważny. Wie to każdy, kto choć trochę zna się na marketingu internetowym. Treści, które widnieją na stronach internetowych przyczyniają się do pozycjonowania witryny. Przestrzegając pewnych zasad można wspiąć się na sam szczyt wyników wyszukiwania. A przecież to właśnie jest cel każdego właściciela strony www.

Czym jest SEO?

Jest to szereg działań, które mają na celu wspomóc promocję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki optymalizacji strony internetowej można osiągnąć naprawdę niesamowite efekty. Jednym z elementów SEO jest dbanie o treści pojawiające się w witrynie. Powinny być one przede wszystkim unikalne, wartościowe i angażujące. Dość istotne jest umieszczanie w tytule, nagłówkach i w samej treści odpowiedniej ilości słów kluczowych. A co z długością tekstu? Zdania są podzielone. Jednak wielu specjalistów ds. SEO uważa, że dużo lepiej rankują strony posiadające rozbudowany content.

Długość treści a pozycja strony w wyszukiwarce

Choć witryny, które zajmują pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania zazwyczaj są bogate w różnego rodzaju treści to okazuje się, że ilość słów czy znaków nie ma aż tak ogromnego znaczenia dla wyszukiwarki i użytkownika, jak jakość tych tekstów. Strony, które znajdują się w pierwszej 10 wyszukiwania posiadają artykuły o średniej długości 1250 słów. Są to zatem treści dość długie. Jednocześnie specjaliści zwracają uwagę na to, że w TOP 10 nie utrzymają się długo strony z mało wartościowymi artykułami. A zatem przede wszystkim treści powinny wyczerpywać temat i dawać realną korzyść użytkownikom. Warto je również optymalizować, czyli umieszczać w nich słowa kluczowe. Jednocześnie nie mogą być one nimi przesycone. Wybrane słowa należy wplatać w treść naturalnie i z odpowiednią częstotliwością. Nawet krótki tekst, ale wartościowy i odpowiednio zoptymalizowany, może znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania.

Zalety długich tekstów

Choć krótkie treści również mają szansę w starciu z SEO to jednak dużo łatwiej jest wojować długimi artykułami. Dlaczego? Otóż można w nich umieścić więcej słów kluczowych w taki sposób, aby wyglądało to naturalnie. Dotyczy to również „długich ogonów”, czyli fraz kluczowych składających się z kilku słów albo całych zdań. Kolejną z korzyści, jakie niosą ze sobą bardziej rozbudowane treści jest dłuższy pobyt użytkownika na Twojej witrynie. Oczywiście tylko wtedy, gdy treść jest angażująca i ciekawa. Wówczas istnieje spora szansa na to, że wzrośnie konwersja. Ponadto jeżeli artykuł jest długi to ma większą szansę zaspokoić potrzebę użytkownika, gdyż możesz zawrzeć w nim więcej przydatnych informacji.

Nie ma przepisu na to, jak długi powinien być tekst. Może być skompresowany w kilku akapitach. Jeżeli jednak wyczerpie temat i zostanie odpowiednio zoptymalizowany to prawdopodobnie okaże się bardziej efektywny niż długi artykuł, który nie niesie użytkownikowi żadnych konkretnych korzyści.