Wdrożenie powiadomień PUSH na stronie
- 31
- marzec
Ponad 29% użytkowników internetu dokonuje zakupu pod wpływem impulsu – wynika z danych Push-ad.com. Cały czas problemem e-commerce są porzucone koszyki, a wprowadzenie powiadomień push na stronie to jeden ze sposobów zachęcenia użytkowników do zakupów i podniesienia konwersji. Jak je wdrożyć na swojej witrynie?
Powiadomienia push – czym są?
Notyfikacje push to krótkie wiadomości, które są wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on zgodę na otrzymywanie takich powiadomień. Mogą się wyświetlać w wersji desktopowej – jako okienka w przeglądarce albo w wersji mobilnej, które przychodzą bezpośrednio na smartfony.
Bardzo ważne jest to, aby odbiorca świadomie wyraził zgodę na otrzymywanie takich powiadomień. Jako nadawca trzeba poinformować o tym, że gromadzone są dane, takie jak nazwa użytkownika urządzenia w bazie firmy, która wysyła push-e. Taki obowiązek nakładają przepisy RODO.
Dlaczego warto zainstalować notyfikacje push na swojej stronie?
Największym wyzwaniem branży e-commerce jest cały czas konwersja. Ruch na stronie może być duży, ale jeśli nie przekłada się na wartość koszyków, to serwis na siebie nie zarabia. W natłoku treści online, które codziennie dostajemy, odbywa się prawdziwa walka o uwagę użytkownika. Współczynnik klikalności newsletterów to około 2-5%, natomiast w przypadku powiadomień push jest to aż 10%.
Z dużo większym prawdopodobieństwem więc notyfikacja zainteresuje użytkownika i zdecyduje się w nią kliknąć niż otworzyć kolejny e-mail, który wpada mu do skrzynki odbiorczej, a często i do spamu.
Jak wdrożyć powiadomienia push?
Na szczęście wdrożenie powiadomień push jest relatywnie łatwe. Można skorzystać z platform, które udostępniają takie rozwiązanie i w łatwy sposób zainstalować je u siebie. Trzeba to zrobić za pomocą wtyczki, jeśli serwis jest postawiony na jednej z gotowych platform (np. WordPress albo Shopify) albo dodać specjalny kod do strony, który musi wdrożyć programista.
Następnie trzeba wpisać treść, która ma się wyświetlać w powiadomieniu oraz jak mają one wyglądać (można np. dodać ikonę dzwoneczka, aby okienko bardziej zwracało uwagę). Warto także umieścić bonus, który sprawi, że użytkownik poczuje się doceniony. Przykładowo, jeśli dodał do koszyka produkty, ale nie zrealizował zakupu, to można zaproponować rabat, który obniży cenę transakcji i zachęci do finalizacji zamówienia.
Po skonfigurowaniu powiadomień trzeba umieścić je na swojej stronie. Na platformach, które to umożliwiają, jest zamieszczona szczegółowa instrukcja, więc nie powinno sprawić to problemu.
Notyfikacje to relatywnie prosta do wdrożenia forma szlifowania konwersji, a jak pokazują statystyki, niezwykle skuteczna. Opłaca się więc ją chociaż przetestować.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?