Wszystkie artykuły » Aktualności » Koliber – nowy algorytm Google

Koliber – nowy algorytm Google

Koliber

Nie da się ukryć, jak ogromny wpływ na funkcjonowanie sieci ma Google. Dlatego też każda nowa aktualizacja któregoś z elementów przeglądarki budzi ogromne emocje. Podobnie było w przypadku wcześniejszych aktualizacji algorytmu Google. Panda oraz Pingwin, bo taką nazwę nosiły wcześniejsze aktualizacje, został stworzony aby wyeliminować z spam i zastąpić go informacjami i większej wartości. Znaczenie ograniczyły one działania za pomocą black hat seo, czyli stosowania niezalecanych technik pozycjonowania, takich jak: ukryte teksty, kupowanie linków, korzystanie z systemu wymiany linków, nadmierne używanie słów kluczowych, cloaking oraz doorway page. Obydwie aktualizacje wymusiły na twórcach stron internetowych większą różnorodność treści, a także większą naturalność, bez sztucznego podbijania wyników wyszukiwania.

Nowa aktualizacja algorytmu nosi nazwę Koliber. Tym razem aktualizacja algorytmu skupiła się na próbie stworzenia algorytmu opartego na semantycznym wyszukiwaniu informacji. Jak widać, jakość wyników wyszukiwania nadal jest dla Google priorytetem. Wyszukiwanie semantyczne oparte na dostarczaniu wyników wyszukiwania, opartych na analizie znaczeniowej zawartości strony www, może przynieść prawdziwą rewolucję i całkowicie wyeliminować sztuczne pozycjonowanie stron, które stało się prawdziwą plagą Internetu. Analiza nie tylko samych słów kluczowych i poszczególnych fraz, ale też znaczenie kontekstu może zapewnić znacznie większą jakość wyszukiwanych informacji.

W przeciwieństwie do Pandy i Pingwina – dwóch poprzednich aktualizacji – Koliber nie jest jedynie częściową zmianą algorytmu. Zmianom uległy nie tylko poszczególne jego elementy, ale właściwie cały mechanizm wyszukiwania informacji. Nadal jest jednak znany cały zakres wprowadzonych zmian, jednak już jest pewne, że nowy algorytm znacznie lepiej radzi sobie z analizowaniem konkretnych słów oraz fraz, porównywaniem ich oraz nawiązanie do pełnego kontekstu. Zapewni to znajdywanie wyników zweryfikowanych, możliwe jak najbardziej wiarygodnych i jak najpełniejszych. Każda nowa zmiana wprowadzana przez Google ma według firmy zapewnić użytkownikom zwiększenie jakości usług oraz wygodę. Tym razem jednak nie są to tylko puste zapewnienia.

Obecnie zasięg stosowania algorytmu Koliber nie jest jeszcze dokładnie znany, jednak możemy być pewni, że z czasem całkowicie wyprze on dotychczasowe metody pozyskiwania wyników wyszukiwania. Pod znakiem zapytania stoi więc sens istnienia baz danych słów kluczowych Google Anatlitycs i innych. Pomimo tego wiadomo, że objęcie sieci przez nowy algorytm wymaga czasu, dlatego też, stare techniki pozycjonowania stron z pewnością pozostaną przez jakiś czas w użyciu. Warto jednak zrezygnować z nieetycznych technik na rzecz jakości treści umieszczanych na stronie, chociażby także ze względu PageRank, który nadal ma pozostać aktywny. Pewnie jest więc to, że jedynym gwarantem uzyskania satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania jest stworzenie strony, która zapewni treści wysokiej jakości.