Co to jest black hat SEO?
Black Hat SEO, czyli „SEO w czarnych kapeluszach” to określenie dotyczące:
- technik i metod optymalizacji oraz pozycjonowania stron WWW w sposób niezgodny z regulaminem wyszukiwarek internetowych. Udowodnione użycie Black Hat SEO, zwanego także spamem wyszukiwarkowym czy spamdexingiem najczęściej skutkuje wyrzuceniem strony z wyników wyszukiwarek albo strącenie jej na daleką pozycję w rezultatach poszukiwania.
- tej części środowiska SEO oraz pozycjonerów i firm zajmujących się pozycjonowaniem stron WWW, które to we wszelkich swoich działaniach wykorzystują techniki spamerskie, zwane właśnie Black Hat SEO.
Z powodu płynności i niejednoznaczności granicy pomiędzy użyciem niedozwolonego spamem oraz tym, co dozwolone (tzw. szara strefa – „grey area”), ciężko określić czy przypisać komuś stosowanie Black Hat SEO. Tego rodzaju taktyki rozpoznaje się po aktualnej polityce danej wyszukiwarki.
BHSEO stanowią praktyki osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce metodami, które nie są w 100% bezpieczne i nie można ich określić jako zgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów. Używanie ich jest opłacalne, choć może skutkować m.in. utratą zaufania dla danej domeny, wykluczeniem z indeksu bądź obniżeniem jej pozycji w Google.
Te nieodpowiednie ze statutami wyszukiwarek i nieetyczne techniki pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych określa się również mianem „ciemnej strony SEO”.
Przeciwieństwem „SEO w czarnych kapeluszach” jest White Hat SEO bądź Ethical SEO.
Terminy „Black Hat” (czarny kapelusz, czarny charakter) i „White Hat” (biały kapelusz, pozytywny bohater) SEO wzięto z westernów, w których dobrzy bohaterowie noszą białe kapelusze, natomiast złoczyńcy – czarne. Tak samo określa się dobre i złe praktyki SEO. Tymi drugimi najczęściej zajmują się poszczególne jednostki oraz małe podmioty.
Przykładami praktyk BHSEO są:
- ukryty tekst lub ukryte słowa kluczowe
- cloaking (ang. „cloak”- płaszcz), czyli serwowanie robotom wyszukiwarek specjalnych, spreparowanych wersji strony WWW
- korzystanie z systemu wymiany linków
- kupowanie linków
- płatne linkowanie strony
- infekowanie linkami
- spamowanie blogów linkami
- automatyczne generowanie treści
- nadmierne stosowanie słów kluczowych (tzw. keyword stuffing)
- używanie słów kluczowych niezgodnych z treścią
- tworzenie tzw. stron doorway, czyli gateway page
- „parasite hosting”, czyli tworzenie mini stron internetowych w innych domenach, żeby pozyskiwać tylko i wyłącznie linki w celu tzw. budowy zaplecza
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?
Black hat SEO jest nadal dość często stosowane. Chociaż moim zdaniem teraz trzeba na SEO spojrzeć inaczej. Liczy się bardzo content a nie sztuczne linki gdzieś na zapleczu 🙂 Zresztą o black hat SEO można przeczytać również tutaj https://www.grupa-tense.pl/blog/co-to-jest-black-hat-seo/ wiadomo, że BHS często jest stosowane by szybko podbić pozycję jak nic innego nie przynosi efektów. I warto o nim pamiętać podczas planowania strategii.