Tworzenie stron internetowych

Architektura informacji a projektowanie UX

Post Image

Termin user experience (doświadczenie użytkownika, UX, UE) jest stosowane w branży informatycznej już od lat 70. XX wieku. To wtedy zaczęto go używać do określenia całości wrażeń towarzyszących interakcji użytkownika z komputerem. Z kolei architektura informacji jest zbiorem zasad i praktyk mających na celu maksymalizowanie użyteczności i dostępności informacji. Te dwie dyscypliny zazębiają się – […]

Czytaj dalej...

Jak dostosować stronę internetową do osób niepełnosprawnych?

Post Image

Galopująca cyfryzacja życia codziennego narzuca pewne schematy działań poszerzających dostępność stron internetowych dla jak najliczniejszego grona odbiorców. Szczególną grupą są osoby z niepełnosprawnościami. Niestety mimo rosnącej świadomości o UX, strony internetowe wciąż nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na jakie ułatwienia może liczyć niepełnosprawny internauta?

Czytaj dalej...

Prawo cytatu a plagiat w artykule internetowym

Post Image

Codziennie w internecie pojawiają się miliardy stron nowych treści. Aktualnie może pisać każdy – post w mediach społecznościowych, artykuł na bloga, komentarz do tekstu, eksperckie opracowanie czy treści promocyjne w ramach content marketingu. Trudno wymyślić coś odkrywczego, czego nikt jeszcze nie napisał. Dlatego często bazujemy na treściach, które już powstały. Jak legalnie cytować innych autorów, […]

Czytaj dalej...

Czy można wyjść z bana Google?

Post Image

Google posiada ponad 90% rynku wyszukiwarek internetowych, więc aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania, trzeba dostosować się do jego polityki. Za wszystkie niedozwolone praktyki można otrzymać filtr, a w najgorszym przypadku bana. Czym różnią się oba pojęcia i jak wejść znowu w łaski Google’a?

Czytaj dalej...

Jakie treści na stronę internetową – krótkie czy długie?

Post Image

Content jest niezwykle ważny. Wie to każdy, kto choć trochę zna się na marketingu internetowym. Treści, które widnieją na stronach internetowych przyczyniają się do pozycjonowania witryny. Przestrzegając pewnych zasad można wspiąć się na sam szczyt wyników wyszukiwania. A przecież to właśnie jest cel każdego właściciela strony www.

Czytaj dalej...

Wykorzystywanie plików cookies na stronie

Post Image

Po wejściu większość stron internetowych pojawia się (a przynajmniej, zgodnie z prawem, powinien się pojawić) komunikat mówiący o tym, że witryna wykorzystuje pliki cookies. Czym dokładnie są cookies oraz dlaczego pojawia się taka informacja?

Czytaj dalej...

Działania on-site SEO i off-site SEO

Post Image

Witryna internetowa to w dzisiejszych czasach najważniejsze medium komunikacji z klientem. Jeżeli chcemy dotrzeć z naszą ofertą do jak największej liczby osób, powinniśmy zadbać o to, aby nasza strona wyświetlała się jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych. Do tego niezbędne są jednak dobrze zaplanowane działania SEO. Jest to nic innego jak search engine optimization, czyli optymalizacja […]

Czytaj dalej...

Podstawowe metody ochrony strony www na WordPressie

WordPress jest obecnie najpopularniejszym systemem zarządzania treściami w Internecie, z tego powodu jest również najczęstszym celem hakerskich ataków. Ważne więc, aby dbać o bezpieczeństwo takich witryn.

Czytaj dalej...

Wykorzystanie materiałów wideo na stronie firmowej

Wideomarketing jest obecnie jedną z praktyk najczęściej stosowanych w marketingu online. Przyczyn tego jest kilka: filmy video potrafią być bardziej angażujące i bardziej zapadają klientom w pamięć niż jakiekolwiek inne formy przekazu. Powyższe zasady dotyczą również wykorzystania filmów wideo na firmowej stronie internetowej, która dzięki filmom wideo zyskuje nowe oblicze.

Czytaj dalej...

Co to są tagi i ich rola na stronie WWW

Tagi to obok kategorii najważniejszy sposób porządkowania treści na stronach internetowych. Nazywane też znacznikami, stanowią słowa lub frazy przypisane do określonego fragmentu informacji. Słowa te są najczęściej w jakiś sposób powiązane pod względem treści z „otagowanym” materiałem. Fragmentem takim może być podstrona witryny internetowej, wpis na blogu lub wpis w serwisie społecznościowym. Tagujemy jednak także […]

Czytaj dalej...