SaaS w ecommerce
- 10
- marzec
Budżet w przypadku biznesu e-commerce to bardzo złożona kwestia. Zwłaszcza na początku, kiedy dopiero wchodzimy w rynek i tak naprawdę liczy się każda przysłowiowa złotówka. Tylko od nas bowiem zależy, ile wydamy na postawienie sklepu i jego miesięczną obsługę. Jakie są widełki? Można działać niemal za darmo, ale można też zainwestować majątek. I w zasadzie obie drogi są słuszne. Dlaczego? Sprawdźmy.
Sklep skrojony na twoje potrzeby
W internecie pełno jest darmowych systemów, szablonów, wtyczek i rozwiązań dedykowanym sklepom internetowym. Można oczywiście budować biznes w ten sposób. Jednak w wielu przypadkach pospolite możliwości nie wystarczą. Jeśli zależy nam na wygodzie klienta i celujemy w efektywne rozwiązania, warto zbudować sklep w oparciu o solidne narzędzie. I tu naprzeciw naszym potrzebom wchodzi właśnie SaaS.
Czym jest SaaS?
Skrót oznacza Software as a Service. To oprogramowanie dostępne w chmurze, do którego zyskujemy dostęp. Nie musimy mieć własnych serwerów – cała infrastruktura i zaplecze stoi po stronie dostawcy rozwiązania. Dlaczego warto korzystać z takiego wyjścia? W pewnych okolicznościach będzie ono po prostu tańsze i zagwarantuje nam większe bezpieczeństwo. Budowanie dedykowanej strony sklepu internetowego od podstaw to koszt od kilkudziesięciu złotych wzwyż. Do tego dochodzi później dbanie o rozwój systemu, wdrażanie regularnych aktualizacji, dbanie o kwestie bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych oraz poprawianie błędów. Z kolei wyjście w postaci SaaS to dostęp do potrzebnego systemu w formie abonamentu. Opłacamy miesięczny koszt korzystania z danego pakietu, co z kolei daje nam dostęp do konkretnych możliwości. Dostawcy rozwiązań SaaS są elastyczni i często mają w swojej ofercie przynajmniej kilka poziomów dostępu do wyboru.
Dlaczego warto korzystać z oprogramowania SaaS?
W niektórych przypadkach zbudowanie własnego systemu i wydanie nawet kolosalnej kwoty to właściwe rozwiązanie. Wielkie firmy potrzebują pełnej kontroli swoich procesów logistycznych, sprzedażowych i reklamowych. W pozostałych przypadkach odpowiednio dobrany abonament w zupełności wystarczy.
Przewagą takiego rozwiązania jest to, że możemy skupić się na prowadzeniu biznesu. Nie musimy utrzymywać działu IT, który na co dzień będzie borykał się z nowymi problemami. Ktoś zrobi to za nas. W dodatku ktoś, kto będzie w tym odpowiednio doświadczony i wykwalifikowany. Takie firmy pracują dla wielu podmiotów, więc muszą rozwiązywać znacznie więcej różnorodnych problemów. Często takich, na które możemy nie trafić w swojej karierze. Dobrze jednak wiedzieć, że nasz partner biznesowy ma to doświadczenie i będzie wiedział, jak pomóc nam w nagłej sytuacji. Technologia bywa bowiem kapryśna. Dlatego w razie jakiejkolwiek awarii istotna jest szybka i właściwa reakcja. Jeśli nasza strona będzie działać nieprawidłowo, osłabi to nasz wizerunek i zwyczajnie zniechęci klientów, powodując straty finansowe.
Kategorie
Najnowsze komentarze
- Mike - Ruch w sieci przenosi się do mobile
- kasztan i bartek - Co to jest HTML?
- Marian - Co to jest HTML?
- Ciekawski - Co to jest HTML?
- beka - Co to jest HTML?