Wszystkie artykuły » Słownik webmastera » Co to jest Google AdSense?

Co to jest Google AdSense?

Google AdSense jest partnerskim programem umożliwiającym zarabianie, poprzez wyświetlanie reklam kontekstowych Google na witrynach internetowych użytkownika. W chwili obecnej, dzięki popularności wyszukiwarki Google jest to najpopularniejsza, najbardziej rozbudowana oraz najlepiej zarabiająca usługa tego typu.

W programie Google AdSense administracja strony internetowej może czerpać zyski z kliknięć w banery reklamowe. W przeciwieństwie do wielu innych form reklamy, gdzie zarabia się na samym jej wyświetleniu. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie dla reklamodawców, ponieważ sprawia to, że opłacana jest jedynie reklama, która odniosła skutek. W związku z tym zyski z wyświetlania reklamy są zmienne w zależności od ilości użytkowników korzystających z reklam.

Kwoty naliczane od kliknięcia na reklamę nie są stałe i mogą się one zmieniać w zależności od tego, którego reklamodawcy treść jest wyświetlana na stronie. Dodatkowo, na wartość reklamy mają także wpływ inne cechy, takie jak popularność witryny oraz liczba jej użytkowników. Niekiedy może się jednak zdarzyć, że kliknięcie na ogłoszenie nie zostanie naliczone na nasze konto. Dzieje się tak w wypadku, niektórych reklam Google. Obecnie minimalna kwota jaką może przeznaczyć na kliknięcie reklamodawca, rejestrując się w systemie AdWords, wynosi 0,25 zł.

To jakiego typu reklamy zostaną wyświetlone na stronie internetowej jest determinowane przez jej zawartość. Treść reklamy jest zatem dopasowana do treści, którą zawiera dana witryna internetowa. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu przez Google własnego tzw. robota, którego zadaniem jest analiza zawartości strony oraz słów kluczowych. Następnie porównuje on wyniki z frazami, a także słowami kluczowymi, na które reklamodawcy chcą wyświetlania swoich reklam. Jeśli mamy do czynienia z dużą ilością reklam, wtedy ze wszystkich odpowiadających wybranym słowom kluczowym, wybierane są jedynie maksymalnie cztery, które zostaną umieszczone na wybranej witrynie internetowej. Wśród nich priorytet mają te, przynoszące potencjalnie największe zyski. Jeżeli robot Google nie znajdzie słów i fraz, które odpowiadają określonym reklamą, wtedy wyświetlane są reklamy charytatywne Google, których kliknięcie nie jest opłacane. Sytuacja taka nie należy jednak do częstych, ze względu na to, że Internet jest już bardzo mocno rozwiniętą gałęzią biznesu. Warto także pamiętać o tym, że banery są umieszczone przy użyciu JavaScriptu użytkownicy, którzy wyłączyli jego obsługę w przeglądarce internetowej, niestety nie zobaczą ich.

Dzięki wielu funkcjom oraz możliwościom program Google AdSense administratorzy witryn internetowych mogą w łatwy i dostępny sposób decydować o tym, w których miejscach mają zostać wyświetlane reklamy oraz to jakie ich typy mogą konkurować ze sobą o określone miejsce. Dzięki temu administrator może w lepszy sposób kontrolować ich wyświetlanie, aby lepiej dopasować je do strony, zarówno pod względem ergonomicznym, jak również pod względem merytorycznym. Lepsze wyeksponowanie bardziej trafnej reklamy przynosi korzyść nie tylko reklamodawcom, ale dzięki zarabianiu na kliknięciach, przynosi zyski także administracji witryny. Użytkownicy natomiast łatwiej znajdą te usługi lub produkty, które wiążą się interesującymi ich treściami. Ponadto reklamodawcy mogą brać udział w aukcjach, których przedmiotem jest najkorzystniejsze miejsce wyświetlania banerów. Wypłaty zarobionych środków następują poprzez przelewy bankowe. Obsługiwane przez program płatności opracowany przez Google. Rozwiązane te znacznie ułatwia rozliczenia.