Wszystkie artykuły » Aktualności » Jakie strategie pozycjonowania stron stosować w 2022?

Jakie strategie pozycjonowania stron stosować w 2022?

Młoda kobieta siedząca na sofie, z laptopem na kolanach

Każdy rok niesie zmiany w sposobie promowania usług oraz produktów w sieci. Oprócz zmian trendów marketingowych, które są dyktowane przez marki i samych konsumentów, istnieje też szereg sztywnych czynników technologicznych, które dyktują warunki gry. Należą do nich przede wszystkim algorytmy wyszukiwarek internetowych. Google, czyli ta najpopularniejsza, nieznacznie zmienia zasady prezentowania wyników wyszukiwania co kilka miesięcy. Dlaczego? Po części po to, by zapewnić jeszcze lepszą jakość usług i dokładność odpowiedzi na zapytania internatów. Z drugiej strony ważne jest też to, by algorytm pozostał nieznany. Jego formuła zawsze będzie miała zakryte części. Dzięki temu marketerzy i firmy chcące się reklamować muszą stale testować rozwiązania i wydawać budżety, by nie dać się wyprzedzić konkurencji.

Strategie pozycjonowania na 2022 rok – co przede wszystkim?

Zdaniem ekspertów konieczna będzie dogłębna analiza tematów i słów kluczowych. Zarówno własnych, jak i tych wykorzystywanych przez konkurencję. Tematy i słowa powinny być związane z branżą. Frazy kluczowe można zbierać w bloki tematyczne, co ułatwi budowanie bazy. Pozwala to na kompleksowe podejście do tematu i optymalne działanie, które przełoży się na liczbę wejść organicznych.

Kontynuowane są też zmiany nadające priorytet jakości treści. Kluczowym hasłem jest użyteczność. Internauci mają trafiać do miejsc wiarygodnych, oferujących merytoryczną wiedzę i posiadających autorytet. Liczy się nie tylko zgodność z wymogami SEO, ale także przydatność.

Kwestie techniczne są wciąż istotne

Nawet najlepsza treść przepadnie w sieci, jeśli nie otoczymy jej właściwą strukturą. Co to oznacza? Chodzi o odpowiednie stosowanie nagłówków. Lepiej sprawdzą się też treści łatwe w odbiorze, podzielone na krótkie akapity i zawierające poprawiające czytelność formatowanie. Nie bez znaczenia ma także szybkość ładowania się strony i jej ogólny poziom użyteczności. UX, czyli doświadczenie użytkowania to pojęcie znane od wielu lat. Strony zaprojektowane w sposób właściwy są lekkie, czytelne i mają intuicyjną nawigację. Uzupełnieniem jest oczywiście funkcjonalna wersja responsywna strony, czyli ta przygotowana z myślą o urządzeniach mobilnych.

Strona dla każdego

Coraz większego znaczenia nabiera wyszukiwanie głosowe. To zyskujące popularność ułatwienie to również możliwość wyprzedzenia konkurencji. Warto zacząć przekładać treść pisaną na mówioną już teraz. Stosujmy treści konwersacyjne, dostosowane do zapytań głosowych. Ułatwi to dostęp do naszej strony i poszerzy grono odbiorców.

Możemy pójść o krok dalej i zadbać o jej dostępność dla wszystkich grup wiekowych czy też osób z wadami wzroku. Wpłynie to zarówno na lepszy wizerunek marki, jak i wyższą oceną strony “w oczach” wyszukiwarki. Postawmy zatem na zgodność z WCAG, dodajmy możliwość zmiany wielkości czcionki czy kontrastu. Jeśli strona będzie spełniać swoje cele, internauci nie będą z niej uciekać. To w najlepszy sposób wpłynie na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.