Wszystkie artykuły » Tworzenie stron internetowych » Prowadzenie strony internetowej » Wykorzystanie materiałów wideo na stronie firmowej

Wykorzystanie materiałów wideo na stronie firmowej

Wideomarketing jest obecnie jedną z praktyk najczęściej stosowanych w marketingu online. Przyczyn tego jest kilka: filmy video potrafią być bardziej angażujące i bardziej zapadają klientom w pamięć niż jakiekolwiek inne formy przekazu. Powyższe zasady dotyczą również wykorzystania filmów wideo na firmowej stronie internetowej, która dzięki filmom wideo zyskuje nowe oblicze.

Według licznych badań, gdy zestawimy obok siebie różne formaty przekazu w obrębie jednej strony internetowej statystyczny użytkownik wybierze format wideo. Dlaczego? Film wideo jest prostszy i mniej wymagający chociażby skupienia niż długi tekst z informacjami czy rozbudowane grafiki. Okazuje się również, że jest o wiele skuteczniejszy niż pozostałe treści, bowiem treści z przekazu wideo zapadają w pamięć o wiele bardziej (95 proc. treści), niż treści przeczytane (jedynie 10 proc. treści).

Jak wykorzystać wideo na swojej stronie?

Sposobów na wykorzystanie tak atrakcyjnych przekazów na stronie firmowej jest wiele. Jednym z nich jest ukazanie codziennej pracy w firmie właśnie za pomocą przygotowanego materiału filmowego. Można w nim na przykład dokonać prezentacji zespołu pracowników, biura, siedziby firmy, zakładów produkcyjnych itp., zobrazować typowy dzień pracy, czyli zaprezentować wszystkie podejmowane starania, czynności i działania w celu usatysfakcjonowania swoich klientów. Można również przedstawić np. założenia strategii rozwoju firmy. Warto jednak pamiętać, by takie filmy nie były zbyt długie – kilka minut w zupełności wystarczy do przekazania najbardziej kluczowych informacji, a do tego nie zanudzi użytkownika oglądającego wideo. Istotna jest również dobra jakość nagrania – nie tylko dla wygody oglądającego, ale również dlatego, że takie wideo materiały będzie można wykorzystać do promocji nie tylko na własnej stronie firmowej, ale również w mediach społecznościowych, innych stronach, a nawet w działaniach off-line.

Przede wszystkim jednak filmy wideo na stronie doskonale sprawdzą się do prezentacji produktów czy usług użytkownikom odwiedzającym stronę, będącym jednocześnie potencjalnymi klientami. Pozwolą ukazać cechy, parametry techniczne czy funkcje, których opisanie byłoby zbyt skomplikowane czy czasochłonne, a dzięki atrakcyjnej formie klienci utrzymają swoje zainteresowanie opisem produktu, szczególnie w przypadku użycia języka korzyści. Filmy można wykorzystać również do zapowiedzi nowych produktów w ofercie firmy. Materiały promocyjne tego typu najlepiej zamieszczać na stronie internetowej na kartach produktowych. Dzięki temu produkty zyskają atrakcyjny sposób prezentacji oferty.

Wideo można wykorzystać również do edukowania użytkowników – jako instrukcje, poradniki, czy mini-kursy. Instrukcje w formie wideo są zdecydowanie bardziej przyjazne niż tradycyjny, papierowy bądź elektroniczny dokument tekstowo-graficzny przybliżający sposób użytkowania bądź montażu produktu. Taka forma prezentacji będzie szczególności przydatna w przypadku produktów wymagających od klienta złożenia (np. meble, zabawki, sprzęt sportowy) bądź instalacji (sprzęt komputerowy, sprzęt AGD, oprogramowanie).

Całą serię porad wideo można opublikować na playliście na firmowym kanale YouTube i tylko osadzić je na stronie, bądź zamieścić bezpośrednio na stronie. Pierwsze rozwiązanie pozwoli na dotarcie do szerszej grupy odbiorców.