Google AdWords

Google AdWords to internetowe reklamy przygotowywane, dzięki programowi Google. AdWords pozwala zwiększyć rynek oraz pozyskać nowych klientów. Dzięki wieli opcjom, użytkownik może kontrolować jaki budżet chce na nie przeznaczyć oraz to gdzie reklamy mają być wyświetlane. Ponadto może on również w łatwy sposób mierzyć skuteczność reklam. Reklamy AdWords są wyświetlane zarówno na stronach Google, w tym na stronie wyszukiwarki, jak też na stronach partnerów firmy.

Google AdWords wyróżnia się wśród innych rodzajów działań marketingowych, dzięki zastosowaniu odpowiednich algorytmów wyszukiwania treści reklamowych, które są przygotowywane według preferencji użytkowników serwisu. Reklamy Google są wyświetlane osobom, które wcześniej także poszukiwały takich samych lub podobnych produktów. Dzięki temu łatwiej dotrzeć do potencjalnego klienta. Oprócz tego reklamy mogą być wyświetlane także zależnie od regionu geograficznego, a także rodzaju witryny. Pozwala ograniczać to wydatki na nieskuteczną reklamę np.: w wypadku gdy prowadzimy wyłącznie lokalną działalność, nie jest konieczne reklamowanie się na obszarze całego kraju. Zdaniem Google, reklamy AdWords docierają do około 80% użytkowników w Stanach Zjednoczonych.

Google AdWords zapewnia także całkowitą kontrolę nad budżetem przeznaczonym na reklamę. Pierwszą zaletą jest brak minimalnej kwoty wymaganej do jej wyświetlenia. Natomiast dzięki możliwości ustalenia dowolnej wielkości budżetu – wydatki na reklamę nigdy nie przekroczą zaplanowanej kwoty. Jednak największą zaletą, która wyróżnia Google AdWords na tle innych usług jest fakt, że reklamodawca nie płacą za samo wyświetlenie reklamy, płacą oni natomiast wyłącznie za kliknięcia użytkowników. Dzięki takiemu systemowi, w bardzo łatwy sposób można płacić wyłącznie za reklamę odnoszącą skutek. Dodatkowo pozwala to także badać skuteczność reklam.

Usługa reklamowa Google AdWords pozwala także na szczegółowe sporządzanie raportów przedstawiających skuteczność reklam. Narzędzia do ich sporządzania zapewniają możliwość analizy miejsc, z których kliknięto w reklamę oraz innych ważnych szczegółów pomocnych do jej udoskonalenia. Pakiet narzędzi pozwala również na sprawną edycję oraz kontrolę nad wyświetlaną treścią. W praktyce, reklamodawca posiada pełną kontrolę nad emisją, wstrzymaniem oraz przerwaniem wyświetlania Treście reklamowych.

Działanie programu AdWords jest oparte na wyszukiwaniu słów kluczowych. Reklamodawca ustala wybrane przez siebie słowa, które w przypadku zbieżności z zapytaniem wysłanym wyszukiwarce, przez użytkownika, zapewniają wyświetlenie reklamy w wynikach wyszukiwania. Reklama może zostać także wyświetlona w innych serwisach Google, a także u partnerów firmy, jeśli jest ona powiązana tematycznie z wyszukiwaną treścią. Dzięki specyfikacji programu AdWords reklamodawcy zazwyczaj sami unikają dobierania zbyt uogólnionych słów kluczowych oraz fraz. Korzystają oni natomiast najczęściej z bardziej szczegółowych opisów co pozwala im przyciągnąć najbardziej zainteresowanych klientów, jednocześnie zmniejszając koszty kampanii marketingowej. Dzięki temu nie jest wymagane zaostrzanie restrykcji związanych z używaniem określanych wyrazów i fraz.

W przypadku kiedy kilku reklamodawców chce, aby ich reklama była wyświetlana na jednej witrynie, Google określa jej jakość oraz bierze pod uwagę wysokość opłacanej stawki. Jakość jest określana na podstawie „wyniku jakości”, w którym jest brana pod uwagę trafność reklamy oraz jej poszczególnych słów kluczowych i fraz, a także współczynnik klikalności skorygowany o pozycję reklamy na stronie. Tak szczegółowa analiza pozawala na wyświetlanie reklam jak najkorzystniej zarówno dla reklamodawcy jak i odbiorcy.