Wszystkie artykuły » Promowanie stron internetowych » Pozycjonowanie » Co wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

Co wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

SEO long tail

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest kluczowa dla każdego, kto prowadzi biznes. Niezależnie od tego, czy prowadzimy stronę, sklep czy próbujemy pozyskać nowych klientów przez internet, jest to szalenie ważne. Im wyższa pozycja na liście wyników, tym więcej kliknięć. Więcej odwiedzin oznacza z kolei lepsze efekty biznesowe i wyższą sprzedaż. Zwłaszcza w przypadku najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki, gdzie konkurencja jest bardzo duża. Co wpływa na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania? Prześledźmy najważniejsze elementy.

Co ma wpływ na pozycję strony?

Dla wyszukiwarki kluczowe znaczenie ma użyteczność strony. Algorytmy zmieniają się często, ale chodzi głównie o to, aby wskazać jak najlepsze odpowiedzi na wpisane przez użytkownika zapytanie. Zadaniem wyszukiwarki jest dostarczenie takich wyników wyszukiwania, które pomogą internaucie rozwiązać jego problem. Brzmi to prosto, ale w praktyce rozbija się to na masę wskaźników i czynników. Z jednej strony mamy silnik wyszukiwarki i pracę robotów indeksujących. Z drugiej – działania firm i osób, które chcą uzyskać jak największy ruch. Wszystko to stanowi tło dla tego, co zrobimy na swojej stronie. Jeśli nie będziemy jej optymalizować, konkurencja po prostu nas wyprzedzi.

Przede wszystkim treść

Sedno każdej strony to jej treść. Czyli to, co ma do zaoferowania odbiorcy. Może to być tekst, materiały graficzne lub poradniki video. Albo na przykład produkt czy usługa, która rozwiązuje czyjś problem. Warto jednak pamiętać, że media będą atrakcyjne dla odbiorcy. Natomiast wyszukiwarka doceni bogatą i unikalną treść. Najlepiej taką, która będzie chętnie czytana i zawiera odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Jeśli prowadzimy biznes, warto poruszać się wokół tematów związanych z marką. To pomoże nam zbudować tak zwane topical authority, czyli autorytet strony w jakiejś niszy. Aby zrobić to profesjonalnie, zwróćmy też uwagę na odpowiednią hierarchię nagłówków h1-h3. Ważne, aby także tu pojawiały się słowa kluczowe. Te wszystkie czynniki bez problemu ugra nam profesjonalny web copywriter.

Nie popełniajmy też innego częstego błędu. Nie wystarczy raz wrzucić tysięcy słów na stronę i cieszyć się efektami. Wyszukiwarka docenia bowiem aktualność treści i to, jak regularnie ją aktualizujemy. Warto dodawać nowe artykuły, na przykład w postaci firmowego bloga. Możemy tam poruszać zagadnienia związane z marką. Pomoże nam to budować autorytet – w oczach wyszukiwarki oraz odwiedzających. Wyjaśniajmy skomplikowane rzeczy i publikujmy praktyczne, przydatne treści. Dzięki temu pokażemy się jako ekspert.

Unikaj jak ognia powtarzania treści. Jeśli przy pisaniu korzystasz z artykułów na innych stronach, rób to z wyczuciem i pod żadnym pozorem nie kopiuj tekstu. I oczywiście pisz poprawnie.

UX i optymalizacja strony

Bardzo duże znaczenie ma też to, jak działa strona. Idealnie, jeśli odbiorca tego działania nie zauważa. To znaczy, jeśli nie musi czekać na załadowanie się kluczowych elementów, ani zastanawiać się, gdzie właściwie ma kliknąć. Strona powinna wychodzić naprzeciw jego potrzebom i prowadzić go za rękę do celu. A przynajmniej takie rozwiązania będą promowane przez wyszukiwarki. Zadbaj o UX strony, czyli doświadczenia związane z przebywaniem na niej (User Experience). Jeśli coś jest niewygodne lub zniechęca internautów, pozbądź się tego.